نظام اقتصادی کشور روند رو به رشدی دارد

کرمان- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم تمامی تحریمها و مشکلات، ساختار نظام اقتصادی کشور در سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته است. به گزارش نذیر کرمان، محمدرضا پوربراهیمی ظهر پنجشنبه در همایش روز ملی حسابدار در کرمان گفت: علی رغم تمامی تحریمها و مشکلات، ساختار نظام اقتصادی کشور در سالهای […]

کرمان- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم تمامی تحریمها و مشکلات، ساختار نظام اقتصادی کشور در سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش نذیر کرمان، محمدرضا پوربراهیمی ظهر پنجشنبه در همایش روز ملی حسابدار در کرمان گفت: علی رغم تمامی تحریمها و مشکلات، ساختار نظام اقتصادی کشور در سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته و مسیر حرکت برای افزایش ظرفیت اقتصادی کشور بیش از گذشته هموار شده است.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر خوشبختانه با اهتمام ویژه تمامی ارکان نظام و همچنین تعامل مجلس و دولت، رشد اقتصادی مناسبی داشتیم که این امر ثمره مقاومت در برابر تحریم ها و مشکلات بوده است.

پورابراهیمی هنر مسوولان را مواجهه و استفاده از فضای تحریم ها ارزیابی کرد و افزود: استفاده از نیروهای متخصص کشور در رشته های مختلف، باعث شکستن تحریمها شده و استمرار رشد اقتصادی کشور را در پی داشته است.

وی حرفه حسابداری را یکی از حرفه های اصلی در مسیر توسعه دانست و گفت: فرد حسابدار در بنگاه اقتصادی می تواند باعث پیش بردن اهداف بنگاه و بهبود وضعیت اقتصادی شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، استان کرمان را یکی از درحال توسعه ترین استانهای کشور دانست و گفت: استان کرمان درحال جهش های بزرگ اقتصادی است و حسابداران و نیروهای مالی باید خود را برای این جهش بزرگ آماده کنند.

پورابراهیمی در ادامه سرفصل های تدریس شده در رشته حسابدرای دانشگاهها را نامناسب دانست و گفت: باید سرفصل های مورد نیاز با فضای کسب و کار بنگاههای اقتصادی، به دانشجویان حسابداری تدریس شود.

نماینده مردم کرمان و راور به آموزش های اجرایی در دانشگاهها اشاره کرد و افزود: درصورتی که دانشجویان به صورت عملیاتی با فرایند حسابداری آشنا شوند، به راحتی جذب بازار کار خواهند شد.

وی از اقدام کمیسیون اقتصادی مجلس در تدوین قانون جامع حسابداری و حسابرسی گفت و با اشاره به جداسازی حسابداری از حسابرسی و نیز رفع تعارض منافع در فرایند حسابرسی دولتی، افزود: با اجرای این قانون قطعاً شاهد ارتقا جایگاه حسابداری و حسابرسی در نظام اقتصادی کشور خواهیم بود.

کد خبر ۵۹۶۰۴۶۱




نظام اقتصادی کشور روند رو به رشدی دارد

منبع: مــهر
? نظام اقتصادی کشور روند رو به رشدی دارد