نظارت ویژه بر تبلیغات در فضای مجازی و برخورد قانونی با متخلفان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت گفت: انتشار تصاویر مدل‌هایی با پوشش‌های مبتذل و غیر اسلامی، کشف حجاب، نمایش بدن به‌صورت برهنه و نیمه برهنه، آرایش‌های نامتعارف، مانتوهای جلوباز و تبلیغات از این دست در بستر فضای مجازی از مصادیق اعمال مجرمانه به حساب می‌آید. به گزارش نذیر کرمان از بافت، دادستان عمومی و انقلاب […]


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت گفت: انتشار تصاویر مدل‌هایی با پوشش‌های مبتذل و غیر اسلامی، کشف حجاب، نمایش بدن به‌صورت برهنه و نیمه برهنه، آرایش‌های نامتعارف، مانتوهای جلوباز و تبلیغات از این دست در بستر فضای مجازی از مصادیق اعمال مجرمانه به حساب می‌آید.

به گزارش نذیر کرمان از بافت، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت با بیان اینکه تبلیغات نامتعارف و غیر اخلاقی واحدهای صنفی منجر به تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی، تبلیغ و ترویج بدحجابی و جریحه دار شدن عفت و اخلاق عمومی می‌شود، گفت: تحقیقات نامحسوسی از طریق دادستانی در فضای مجازی بافت صورت گرفته است و دستگاه قضایی درصدد برخورد قانونی با این واحدهای صنفی متخلف است.

حمید حسنی‌نیا بیان داشت: باید بر تبلیغات واحدهای صنفی در زمینه تولید و عرضه پوشاک بانوان، مزون‌ها، آتلیه‌ها و به‌ویژه آرایشگاه‌های زنانه در فضای مجازی نظارت ویژه‌ای صورت گیرد.

 وی افزود: نظر به وصول برخی گزارش‌های مردمی و اعلام عدم نظارت کافی و مستمر متولیان امر موید ول انگاری فضای مجازی و عدم نظارت کافی به این مجموعه است، از این رو ضروری است تا نظارت و کنترل بیشتری بر کانال‌های مجازی صورت بپذیرد.

 این مقام قضایی اظهار داشت: انتشار تصاویر مدل‌هایی با پوشش‌های مبتذل و غیر اسلامی، کشف حجاب، نمایش بدن به‌صورت برهنه و نیمه برهنه، آرایش‌های نامتعارف، مانتوهای جلوباز و تبلیغات از این دست در بستر فضای مجازی از مصادیق اعمال مجرمانه به حساب می‌آید.

 وی افزود: مقرر است در صورت مشاهده مواردی که ذکر شد، مدیر کانال و یا گروه در شبکه‌های اجتماعی با رعایت کلیه مقررات شرعی و قانونی و قانون آیین دادرسی کیفری و بند ۸ ماده واحده قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی احضار و پس از ابلاغ مقررات قانونی و بیان مصادیق مجرمانه ضمن تنظیم صورتجلسه و اخطار، متعهد به حذف محتوای مجرمانه شود و در صورت تکرار موضوع، پرونده قضایی تشکیل و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





نظارت ویژه بر تبلیغات در فضای مجازی و برخورد قانونی با متخلفان

منبع: فــارس
? نظارت ویژه بر تبلیغات در فضای مجازی و برخورد قانونی با متخلفان