نصب قطعه خریداری شده بر روی موتور پمپ آب در قلعه گنج

کرمان- فت فتو- رئیس اداره امور عشایری قلعه گنج گفت: در پی از کارافتادن شناور موتور پمپ عشایری در روستای چاه بهمن چاه دادخدا قلعه گنج و خاموش شدن این موتور پمپ و وجود مشکل تامین آب دامداران یکدستگاه شناور توسط اداره کل امور عشایری جنوب کرمان خریداری و بر روی موتور پمپ عشایران جازموریان […]

کرمان- فت فتو- رئیس اداره امور عشایری قلعه گنج گفت: در پی از کارافتادن شناور موتور پمپ عشایری در روستای چاه بهمن چاه دادخدا قلعه گنج و خاموش شدن این موتور پمپ و وجود مشکل تامین آب دامداران یکدستگاه شناور توسط اداره کل امور عشایری جنوب کرمان خریداری و بر روی موتور پمپ عشایران جازموریان نصب شد.

به گزارش فت فتو، احمد صباحی ادامه داد: موتور پمپ عشایران جازموریان قلعه گنج در روستای چاه بهمن در بخش چاه دادخدا و در حاشیه ی جازموریان واقع شده است و آب مصرفی دامداران جازموریان را از طریق یک خط لوله به طول ۲۴ کیلومتر از به جازموریان و به آبخشورهای دام در مراتع جازموریان منتقل می کند.

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به صدهزار دام سنگین و سبک، گاو، گوساله و گوسفند در جازموریان قلعه گنج متعلق به عشایران وجود دارد که آب موردنیاز این دام ها از طریق موتور پمپ عشایری و ذخیره شدن در ده باب ابشخور احداثی در جازموریان تامین می شود.

صباحی همچنین افزود: طی یکسال گذشته پنج هزارمتر لوله و چهار دستگاه کف کش و چهار دستگاه تانکر دو هزار لیتری ذخیره آب توسط این اداره خریداری به عشایران هشت روستای عشایری از توابع دهستان مارز چاه دادخدا تحویل داده شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین دو چاهک با پنل انرژی خورشیدی برای تامین آب در روستاهای عشایری چاه دادک و صولان قلعه گنج فعال می باشد.




نصب قطعه خریداری شده بر روی موتور پمپ آب در قلعه گنج

منبع: ایرنـا
? نصب قطعه خریداری شده بر روی موتور پمپ آب در قلعه گنج