نرخ بیکاری و پایین بودن بهره‌وری، علائم پایین بودن دانش بنیانیِ اقتصاد کشور

فت فتو/کرمان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: نرخ بیکاری و پایین بودن بهره‌وری در قشر تحصیلکرده نشان از پایین بودن دانش بنیانی اقتصاد کشور ماست. “حسین مهرابی” شامگاه ۲۴ شهریورماه در مراسم اختتامیه اولین رویداد استانی “استان آپ کرمان” اظهار کرد: به اندازه کافی از ظرفیت‌های استان در بخش‌های معادن، صنایع، کشاورزی، […]

فت فتو/کرمان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: نرخ بیکاری و پایین بودن بهره‌وری در قشر تحصیلکرده نشان از پایین بودن دانش بنیانی اقتصاد کشور ماست.

“حسین مهرابی” شامگاه ۲۴ شهریورماه در مراسم اختتامیه اولین رویداد استانی “استان آپ کرمان” اظهار کرد: به اندازه کافی از ظرفیت‌های استان در بخش‌های معادن، صنایع، کشاورزی، گردشگری و صنایع مرتبط با آنها در استان کرمان استفاده نشده است.

وی افزود: اقتصادهای دنیا به شدت از رشد منابع محور به رشد دانش‌محور در حرکت هستند که از جمله آنها می توان به افزایش سهم خدمات در اقتصاد و افزایش سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی اشاره کرد.

مهرابی بیان کرد: نرخ بیکاری و پایین بودن بهره‌وری در قشر تحصیلکرده نشان از پایین بودن دانش بنیانی اقتصاد کشور ماست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: وقتی ترکیب رشد اقتصادی در ایران و استان کرمان ۸۰ درصد متکی بر استفاده از منابع است، یعنی اقتصاد دانش‌بنیان جای خود را باز نکرده است.

وی با بیان اینکه در اقتصادهای منابع محور امیدی به جهش‌های آنچنانی وجود ندارد، گفت: حرکت هایی در راستای اقتصادهای دانش بنیان در استان کرمان صورت گرفته و امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی به سمت دانش بنیانی بیشتر حرکت کنیم.

مهرابی ادامه داد: اقتصادهای دانش بنیان به زیرساخت‌های علمی و پژوهشی نیاز دارد که آماده شده و باید به زیرساخت فرهنگ و خودباوری در این زمینه فکر کنیم.

به گزارش فت فتو، فراخوان نخستین رویداد فناوری “استان آپ کرمان” خردادماه امسال داده شد و بیش از ۴۰ تیم و ایده در این رویداد ثبت نام کردند و در نهایت امروز و با حضور رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در مرحله نهایی ۱۳ رویداد با حضور سرمایه گذاران ارائه شد.

انتهای پیام




نرخ بیکاری و پایین بودن بهره‌وری، علائم پایین بودن دانش بنیانیِ اقتصاد کشور

منبع:ایـسنا
? نرخ بیکاری و پایین بودن بهره‌وری، علائم پایین بودن دانش بنیانیِ اقتصاد کشور