نرخ بیکاری زنان کرمانی از متوسط کشور بالاتر است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به این‌که ۳.۸ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال کشور در استان کرمان است،گفت:«۳.۷ درصد جمعیت فعال و ۳.۵ درصد جمعیت بیکار کشور در استان کرمان هستند». محمدرضا وحیدی در جلسۀ کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان افزود:«متاسفانه وضعیت بیکاری زنان در استان […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به این‌که ۳.۸ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال کشور در استان کرمان است،گفت:«۳.۷ درصد جمعیت فعال و ۳.۵ درصد جمعیت بیکار کشور در استان کرمان هستند».

محمدرضا وحیدی در جلسۀ کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان افزود:«متاسفانه وضعیت بیکاری زنان در استان از متوسط کشور بالاتر است به طوری که نرخ بیکاری بانوان کرمانی ۲۶.۶ درصد و در کشور ۱۵.۸ است اما نرخ بیکاری مردان استان نسبت به کشور بسیار پایین‌تر است».

وی با بیان این‌که باید توجه ویژه‌ای به اشتغال زنان در استان کرمان داشته باشیم،افزود:«در تابستان نرخ بیکاری زنان ۲۴.۹ درصد و در مردان ۴.۴ درصد بوده و تقریباً نرخ بیکاری در آقایان به نرخ طبیعی رسیده است. ضمن این‌که نرخ مشارکت بانوان ۱۱.۶ و در مردان ۶۸ درصد است».

وحیدی تاکید کرد:«وضعیت اشتغال استان در بخش مردان مطلوب است اما برای زنان باید برنامه‌ریزی بیشتری بشود».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ۲۰ آبان‌ماه در این نشست با بیان این‌که تقریباً وضعیت بیکاری استان کرمان مناسب است در خصوص نیروی کار نیز گفت:«۲.۴ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیروی کار افزایش یافته است. همچنین در این بازه نرخ جمعیت فعال استان نیم‌درصد و نرخ رشد جمعیت بیکاری ۳.۵ درصد کاهش یافته است».

وحیدی در خصوص نرخ بیکاری و نرخ مشارکت نیز اظهار کرد:«نرخ بیکاری در تابستان ۷.۴ درصد بوده در حالی که متوسط نرخ بیکاری کشور ۷.۹ درصد است و همچنین نیم‌درصد نرخ مشارکت افزایش یافته که بیانگر اشتغال پایدار در استان کرمان است».

وی دربارۀ وضعیت اشتغال شهری و روستایی نیز گفت:«نرخ بیکاری در جمعیت شهری نزدیک به نرخ متوسط کشور است و در روستاهای استان کمتر از متوسط کشور است».

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان به لحاظ کاهش نرخ بیکاری جایگاه ششم کشوری را دارد،اظهار کرد:«رتبۀ استان کرمان در اشتغال ناقض (تعداد کسانی که کمتر از ۴۴ ساعت کار می‌کنند و خواهان کار هستند)،سوم است زیرا اشتغال در استان کرمان پایدار است».

وی با اشاره به پایش محیط کار اظهار کرد:«استان کرمان رتبۀ دوازدهم کشوری در فضای کسب‌وکار را کسب کرده و این فضا مطلوب شده است».

وحیدی با اشاره به مولفه‌های وضعیت فضای کسب و کار یادآور شد:«در فرایندهای اداری بیشتر باید کار کنیم».

وی دسترسی به حامل‌های انرژی و شفاف نبودن آمار و اطلاعات را از علل کاهش رتبۀ فضای کسب‌وکار استان برشمرد و تاکید کرد:«استان کرمان رتبۀ چهارم امنیت سرمایه‌گذاری را دارد». /پ




نرخ بیکاری زنان کرمانی از متوسط کشور بالاتر است

منبع:خبر کرمان
?

نرخ بیکاری زنان کرمانی از متوسط کشور بالاتر است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی