نتیجه اقدامات دولت در حوزه اشتغال‌زایی در شهرستان‌ها دیده می‌شود

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، درخصوص  اولویت‌هایمجلس در دور جدید، اظهار داشت: مجلس در آغازین روزهای سال باید با همکاری کمیسیون‌های تخصصی اولویت‌های سالانه خود را رسما اعلام کند. وی با بیان اینکه « اولویت‌ها باید رابطه معناداری با نیازهای اساسی […]

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، درخصوص  اولویت‌هایمجلس در دور جدید، اظهار داشت: مجلس در آغازین روزهای سال باید با همکاری کمیسیون‌های تخصصی اولویت‌های سالانه خود را رسما اعلام کند.

وی با بیان اینکه « اولویت‌ها باید رابطه معناداری با نیازهای اساسی و مصالح کشور داشته باشد»، تصریح کرد: در هر فصلی ریاست و یا سخنگوی مجلس بایدبه طور رسمی به مردم گزارش دهد که این اولویت‌ها در چه مرحله‌ای هستند، با این روش روحیه امید و شادابی در جامعه و منزلت مجلس تقویت می‌شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مصادیق اولویت‌ها در حوزه قانون‌گذاری، افزود: همانطور که رهبر انقلاب بارها تاکید کردند صدر همه اولویت‌ها وریشه تحولات ما اقتصاد و معیشت مردم است، رویکرد پیشنهادی آن است که دولت و مجلس با همکاری بخش خصوصی در قالب یک هم‌اندیشی و جلسات مستمرتصمیمات جدی در این زمینه بگیرند.

منتظری با بیان اینکه «نتیجه این همکاری و هم‌اندیشی باید پاسخ‌گویی به مردم باشد»، مطرح کرد: باید دو برنامه را برای بهبود وضع معیشت و اقتصاد طراحی وآن را برای مردم تشریح کنیم، یکی برنامه کوتاه مدت که اثر آن را مردم سریع در سفره‌های خود ببینند که ضرورت بسیاری دارد و دیگری برنامه بلند مدتی که به طورزیرساختی اقتصاد کشور را احیا کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مسئله مورد توجه بعدی را بحث اشتغال خواند و گفت: بیکاری زمینه‌ساز آسیب‌های فرهنگی است که دولت در راستای حل اینمسئله کارهایی را شروع کرده که شروع خوبی است و در شهرستانها درحال دیده شدن است ولی به این مقدار قانع نباید باشیم چون دره بیکاری خیلی عمیق است.

وی بخش قابل توجه بعدی را مسئله «فرهنگ» دانست و خاطرنشان کرد: معتقدم که فرهنگ هنوز در کشور ما خیلی مظلوم است و همانطور که رهبر انقلابمی‌فرمایند «ریشه حل مسائل اقتصادی ما فرهنگی است»، که این کاملا صحیح است؛ با آسیب شناسی متوجه می‌شویم که اکثر جوانان ما دوست دارند پشت میزبنشینند که این مقدور نیست و مشکل نگاه است که باید تغییر کند.

منتظری افزود: لازمه تغییر نگاه‌های غلط کار فرهنگی است که رسانه‌های ملی و مراکز آموزشی ما به ویژه آموزش و پرورش نقش تعیین کننده‌ای در آن دارند.

انتهای پیام/




نتیجه اقدامات دولت در حوزه اشتغال‌زایی در شهرستان‌ها دیده می‌شود

منبع: بــرنا
? نتیجه اقدامات دولت در حوزه اشتغال‌زایی در شهرستان‌ها دیده می‌شود