نامزدی دوبارۀ مرادی‌کرمانی برای جایزه «آسترید لیندگرن»

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان امسال نیز همانند سال‌های گذشته «هوشنگ مرادی‌کرمانی» نویسنده‌ محبوب چند نسل از کودکان ایران را نامزدی شایسته برای دریافت جایزۀ آسترید لیندگرن تشخیص داده و او را به هیات داوران این جایزه معرفی کرده است. جایزه‌ یادبود آسترید لیندگرن که بزرگ‌ترین و گران‌ترین جایزۀ‌ نقدی ادبیات […]

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان امسال نیز همانند سال‌های گذشته «هوشنگ مرادی‌کرمانی» نویسنده‌ محبوب چند نسل از کودکان ایران را نامزدی شایسته برای دریافت جایزۀ آسترید لیندگرن تشخیص داده و او را به هیات داوران این جایزه معرفی کرده است.

جایزه‌ یادبود آسترید لیندگرن که بزرگ‌ترین و گران‌ترین جایزۀ‌ نقدی ادبیات کودک و نوجوان و دومین جایزۀ‌ بزرگ ادبیات در جهان است،از سال ۲۰۰۲ از سوی دولت سوئد برای ترویج و گسترش حق همۀ کودکان برای دسترسی به ادبیات غنی و داستان‌های باکیفیت بنیان نهاده شد.

این جایزۀ‌ جهانی به شخص یا سازمانی اهدا می‌شود که سهمی برجسته در خلق ادبیات کودکان و نوجوانان یا ترویج آن داشته باشد. هر ساله بیش از ۲۵۰ فرد و نهاد از سراسر جهان نامزد جایزۀ‌ یادبود آسترید لیندگرن می‌شوند. این نامزدها،از میان نویسندگان و تصویرگران،قصه‌گویان،مروجان و نهادهای فعال در حوزۀ‌ ادبیات کودکان و ترویج کتابخوانی برگزیده‌ می‌شوند.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا،در حال حاضر در ایران چهار نهاد «موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان»،«شورای کتاب کودک» (به عنوان شاخه‌ ملی ایبی در ایران)،«کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» و «انجمن نویسندگان کودک و نوجوان» این امتیاز را دارند که نامزدهای خود را به لیندگرن معرفی کنند.

امسال،علیرضا گلدوزیان،علی‌اصغر سیدآبادی و نادر موسوی از طرف شورای کتاب کودک برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن (آلما) ۲۰۲۴ معرفی شدند.




نامزدی دوبارۀ مرادی‌کرمانی برای جایزه «آسترید لیندگرن»

منبع:خبر کرمان
?

نامزدی دوبارۀ مرادی‌کرمانی برای جایزه «آسترید لیندگرن»

:اخبار استان کرمان – فرهنگ