می‌خواهیم کودکان زباله‌گرد غیرمجاز را به افغانستان برگردانیم

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه نذیر کرمان، اظهار کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی یک بسته چندوجهی است که همه این وجوه باید با همدیگر فعال شوند. وی بیان کرد: حتما به موازات طرح جامع برای جمع آوری معتادان متجاهر، طرحی را هم در کنار آن موضوع کودکان کار […]

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه نذیر کرمان، اظهار کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی یک بسته چندوجهی است که همه این وجوه باید با همدیگر فعال شوند.

وی بیان کرد: حتما به موازات طرح جامع برای جمع آوری معتادان متجاهر، طرحی را هم در کنار آن موضوع کودکان کار و خیابان، زباله‌گردی، پیمانکاران پسماند و … را داریم که هر کدام جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرند.

سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم که با این عزم راسخی که شهردار تهران دارد به خصوص بعد از حمایتی که آقای رئیس جمهور در این حکمی که به آقای زاکانی داده‌اند،، هم افزایی بین بخشی آنقدری باشد که این پروژه‌ها و این برنامه به طور همزمان اجرا شوند.

محمدخانی در واکنش به اینکه مدیریت شهری می‌خواهد برای کودکان زباله‌گرد که اغلب کودکان زیر ۱۵ سال هستند، چه کند، به بازگرداندن کودکان کار و زباله‌گرد غیرمجاز اتباع افغانستانی به کشورشان اشاره کرد.

گفتنی است سخنگوی شهرداری تهران در مصاحبه اردیبهشت ۱۴۰۲ خود با نذیر کرمان در پاسخ به اینکه راهکار شهرداری تهران برای ساماندهی کودکان کاری که اغلب آن‌ها از اتباع خارجی دیگر کشور‌ها هستند چیست، گفته بود که در صورت واگذاری مسئولیت کودکان کار و ساماندهی و نگهداری آن‌ها به شهرداری تهران هیچ برنامه‌ای برای رد مرز کردن کودکان کار اتباع خارجی نداریم.

انتهای پیام/




می‌خواهیم کودکان زباله‌گرد غیرمجاز را به افغانستان برگردانیم

منبع:آنـــا
? می‌خواهیم کودکان زباله‌گرد غیرمجاز را به افغانستان برگردانیم