مکتب حاج قاسم سلیمانی رسالتی تاریخی و ملی دارد

به گزارش فت فتو کرمان، علی زینی وند، استاندارکرمان در اولین شورای مشورتی ایثار گران استان کرمان در سال جدید، با اشاره به مهم بودن و معنوی بودن این نشست گفت: باید گام های موثر در حوزه ایثارگران و حفظ آثار و ماندگاری دفاع مقدس و شهادت برداشته شود. وی توجه به مقوله ایثارگران و […]

به گزارش فت فتو کرمان، علی زینی وند، استاندارکرمان در اولین شورای مشورتی ایثار گران استان کرمان در سال جدید، با اشاره به مهم بودن و معنوی بودن این نشست گفت: باید گام های موثر در حوزه ایثارگران و حفظ آثار و ماندگاری دفاع مقدس و شهادت برداشته شود.

وی توجه به مقوله ایثارگران و خانواده و فرزندان شهدا، حفظ و ماندگاری آثار مرتبط و انتقال این آثار به نسل های جوان و بعدی را تلاش مهمی دانست که در عصر کنونی نسل نوجوان و جوان  با آن بیگانه اند و اگر مورد غفلت قرار گیرد چه بسا به ضد ارزش تبدل گردد.

زینی وند با اشاره به اینکه ایران کشوری  تاریخی است که همیشه در معرض تهدید بوده، افزود: اگر در آینده برای این مرز و بوم مسئله امنیتی رخ دهد و امروز خانواده های شهدا تکریم نشوند، انگیزه دفاع ملی در آینده و اعتقاد و باور جوانان برای دفاع  کم رنگ خواهد شد.

وی با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری د ر خصوص هویت سازی ملی، انقلابی و اسلامی برای ایران، تاکید کرد: تبیین ایثارگری ها، فداکاری ها و ارزش های دفاع مقدس برای هر کسی که دل در گرو این آب و خاک داشته و ایران اسلامی را دوست دارد؛ لازم و واجب است.

استاندار کرمان با اشاره به نقش شهید سلیمانی در هویت سازی و هویت بخشی به تاریخ ایران اسلامی، بیان داشت: مکتب حاج قاسم سلیمانی رسالتی تاریخی و ملی دارد و خوشبختانه به برکت خون شهید سلیمانی هماهنگی و همکاری بسیار خوبی بین مسئولین استان دراین مورد به وجود آمده است.

زینی وند در خصوص ساماندهی گلزار شهدای کرمان، خاطر نشان کرد: کلیه طرح ها و ایده های مربوط به این مقوله بایستی در طرح جامع سایت گلزار شهدا دیده شود و ظرف چند ماه آینده مقدمات این طرح در کارگروه ویژه‌ای با حضور معاونت عمرانی و شهرداری بسته و جهت طراحی ها به مشاور طرح سپرده شود.

وی ایجاد بناهای موقت در اطراف گلزار شهدا بدون دیده شدن در طرح و سازه اصلی را امری بی مورد دانست و تاکید کرد:هرگونه کار موقت و بنا و اقدام فوری بایستی با استفاده از سازه های موقت باشد تا چنانچه در طرح اصلی جایگاهی نداشت امکان تخریب یا تجهیز و تکمیل آن فراهم باشد.

مقام عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه گلزارشهدای کرمان، مرکز گردشگری، فرهنگی، مذهبی و بین المللی است که باید هر چه زودتر طرح جامع گلزار کرمان توسط مشاور تدوین شود، گفت: سهولت در ایاب و ذهاب و استقرار زوار در اولویت هر گونه اقدام دراین طرح می باشد.

به گزارش فت فتو ، در این نشست مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گزارشی از اقدامات این شورا در سال گذشته پیرامون اشتغال فرزندان شهدا، مسکن خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و بهداشت و درمان خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارائه و درخصوص تفاهمنامه های منعقد شده در سال گذشته و درصد پیشرفت آن ها گزارش داد.

براساس این گزارش، شورای مشورتی ایثار گران متشکل از استاندار، مشاور استاندار در امور ایثارگران، مدیر کل بنیاد شهید، نماینده ایثارگران و جانبازان، نماینده والدین شهدا، نماینده فرزندان شاهد، نماینده همسران شهدا به صورت دوره ای برگزار و مصوبات جلسه جهت اجرا به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ می گردد.

 



منبع:مــوج
? مکتب حاج قاسم سلیمانی رسالتی تاریخی و ملی دارد