موکب هیأت هنر کرمان برپا می‌شود

دومین دوره موکب هیأت هنر کرمان از ۱۲ تا ۱۹ مردادماه جاری در پارک مادر برگزار می‌شود. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، همزمان با محرم دومین دوره موکب هیأت هنر کرمان از ۱۲ تا ۱۹ مردادماه جاری در پارک مادر برگزار می‌شود.  امروز  ۴ نفر از ۱۵ عضو هسته مرکزی موکب هنر کرمان در […]


دومین دوره موکب هیأت هنر کرمان از ۱۲ تا ۱۹ مردادماه جاری در پارک مادر برگزار می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، همزمان با محرم دومین دوره موکب هیأت هنر کرمان از ۱۲ تا ۱۹ مردادماه جاری در پارک مادر برگزار می‌شود.

 امروز  ۴ نفر از ۱۵ عضو هسته مرکزی موکب هنر کرمان در نشست خبری حاضر شدند تا جزئیاتی بیشتری از دومین دوره موکب در محرم امسال ارائه دهند.

مهلا میرزایی عضو هسته مرکزی موکب هنر کرمان با اشاره به اینکه هیأت هنری وابسته به هیچ سازمان و نهادی نیست، اظهار کرد: دور هم جمع کردن هنرمندان و نشان دادن ارادت‌مان به امام حسین(ع)، عاشورا و مفاهیم دینی با زبان هنر از اهداف هیأت هنر است.

همچنین امین شجاعی کارشناس فیلم‌سازی و دیگر عضو هسته مرکزی موکب هنر بیان داشت: همیشه این دغدغه را داشتیم که در محرم و صفر نقش ما به عنوان افرادی که در بوم و زیست هنر تنفس می‌کنیم، چیست.

وی افزود: هرکدام از ما در هیأت‌ها شرکت می‌کردیم و این  گفت‌و‌گو با دوستان بود که چگونه می‌توانیم هنرمندان را به دریای بی‌کران اباعبدالله(ع) وصل کنیم و بحث  محل و یا اندیشکده‌ای در مورد هنر انقلاب و متعهد جدی‌تر شد تا با  مواجهه مستقیم با مردم دغدغه هنرمندان و آثار هنری بی‌واسطه به مردم برسد و این بستر در کشتی اباعبدالله(ع) شکل بگیرد.

شجاعی ابراز کرد: نهایت و مطلوب کار ما این نیست از موکب هنر  به هیأت هنر برسیم، بلکه عرضه و تبادل نظر درباره هنر متعهد و انقلابی مد نظرمان است.

 شجاعی همچنین با تاکید بر اینکه برجسته‌ترین هنرمندان ما  در هنر انقلابی و متعهد هستند، ابراز داشت:  دایه‌دار خلق اثر نیستیم و بچه‌های هیأت هنر فقط می‌خواهند عرض ارادت به امام حسین(ع) کنند.

وی با بیان اینکه اعضای موکب هنر داوطلبانه آمده‌اند و انتخابی در کار نبوده است، گفت: اعضای هسته مرکزی موکب هنر کمتر از ۴۰ سال سن دارند.

رقیه جدیدالاسلامی کارشناس گرافیک و یکی از اعضای هسته مرکزی موکب هنر کرمان نیز در سخنانی بیان داشت:  پارسال ۶ غرفه در قالب موکب هنر داشتیم و امسال در تلاش هستیم تا این تعداد را به ۱۱ غرفه برسانیم.

وی از برپایی غرفه‌های موکب هنر در رشته‌های مختلف هنری از جمله عکاسی، مهر لینو، نگارگری، مهر برجسته، رادیو موکب، طراحی کارکتر و خوشنویسی به‌صورت رایگان خبر داد.

سید محمدحسین صابری عضو هسته مرکزی موکب هنر نیز از همکاری حوزه هنری، شهردار ی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان برای برپایی دومین موکب هنر خبر داد و اظهار داشت:  ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در این موکب همکاری دارند و موکب از  ۱۲ تا ۱۹ مردادماه جاری در ضلع شمالی پارک مادر از ساعت  ۶ عصر تا ۹ شب دایر است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

 





موکب هیأت هنر کرمان برپا می‌شود

منبع: فــارس
? موکب هیأت هنر کرمان برپا می‌شود