موضوع منابع مالی در ورزش استان غیرشفاف است/فعالیت ۱۵۹ سمن ورزشی در کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: تمام باشگاه‌های بزرگی که در استان در حال فعالیت هستند، به‌صورت غیر مستقیم زیر نظر دولت و از بیت‌الملل خرج می‌کنند و باید پاسخگو باشند،ما تا امروز حریف این باشگاه‌ها نشدیم تا ببینیم چه میزان، برای چه مسیری و کجاخرج می‌کنند. به گزارش فت فتو از کرمان، […]


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: تمام باشگاه‌های بزرگی که در استان در حال فعالیت هستند، به‌صورت غیر مستقیم زیر نظر دولت و از بیت‌الملل خرج می‌کنند و باید پاسخگو باشند،ما تا امروز حریف این باشگاه‌ها نشدیم تا ببینیم چه میزان، برای چه مسیری و کجاخرج می‌کنند.

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی امشب در جلسه وزیر ورزش و جوانان با سمن‌های استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری اظهار داشت: به نظر می‌رسد تشکیلاتی که برای سازمان ملی جوانان بعد از ادغام با وزارت ورزش در نظرگرفته شد، ذیل سایه ورزش خودش را کم‌رنگ‌تر کرد و آن‌چه دغدغه جوانان در حوزه اجرا و عملیات است، به‌دلیل وسعت جایگاه ورزش آن‌طور که باید قابل قبول نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: این کم‌رنگی، در ساختار، بودجه، تشکیلات و حوزه اجرا اثرات خودش را نشان داده است.

 پورابراهیمی با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل ما چند پیشنهاد داریم، گفت: اولین پیشنهاد ما اصلاح ساختار وزارت ورزش در ارتقاء جایگاه جوانان است که در اختیار وزیر، رئیس جمهور و تصویب هیئت وزیران است و هر جا نیاز به تصویب قانون باشد، ما آمادگی کامل در این زمینه داریم.

وی بیان کرد: پیشنهاد مشخص ما این است که وزیر، یک تیم تخصصی با رویکرد علمی و حرفه‌ای را مأمور این کار کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: پیشانی حوزه جوانان باید حوزه علم و دانش بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری فرمودند، باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: اولین نگاه رهبری در حوزه جوانان، علم و دانش است؛ یعنی اگر علم و دانش پیشگام در حوزه جوانان شد، خلق ثروت، اقتدار اقتصادی و تمکن مالی در کنار آن می‌آید؛ ضمن اینکه در کنار آن، برنامه‌های فرهنگی و جهادی باید به قوت خود ادامه پیدا کند.

پورابراهیمی این سؤال را مطرح کرد که آقایان در وزارت ورزش چندبار در کمیسیون اقتصادی آمدند و گفتند ما در حوزه تامین مالی و حوزه‌های مختلف کار  داریم و اضافه کرد: اصلا این استنباط وزارت ورزش نبود.

وی افزود: ارتباط وزارت ورزش و جوانان برای پیگیری مطالبات جوانان تا امروز با کمیسیون‌های مختلف مجلس یک ارتباط قطع‌شده است.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی دیگر از درخواست‌های ما، شفاف‌سازی اطلاعات و منابع و هزینه‌های ورزشی در استان کرمان است، بیان داشت: برای ما موضوع منابع مالی که امروز خرج جوانان در حوزه ورزش می‌شود غیرشفاف است.

وی گفت: تمام باشگاه‌های بزرگی که در استان در حال فعالیت هستند، به‌صورت غیر مستقیم زیر نظر دولت و از بیت‌الملل خرج می‌کنند و باید پاسخگو باشند و هیچ کدامشان نمی‌توانند ادعا کنند ما خصوصی هستیم و ما تا امروز حریف این باشگاه‌ها نشدیم تا ببینیم چه میزان، برای چه مسیری و کجا خرج می‌کنند.

پورابراهیمی ادامه داد: فقط پول یک بازیکن خارجی که در یکی از تیم‌های ورزشی استان که بازی می‌کند، به اندازه  هزینه ۵۰ سمنی است که در محروم‌ترین نقاط جنوب استان کار می‌کنند و این عدالت نیست و آن را قبول نداریم.

خانه جوان کرمان احیاء شود

در ادامه محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار داشت: جوانان کشور و استان را منابع انسانی  پرتحرک، با انگیزه، آرمان‌خواه و عدالت‌محور می‌دانیم که باید از ظرفیت این افراد در مسیر حرکت گام دوم انقلاب بهره ببریم و در این مسیر جوانان نشان دادند، این توانایی و آینده‌نگری را دارند تا بتوانند بیانه گلم دوم را به سرانجام برسانند.

وی  با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان  مشکلات متعددی در درون خود دارد، بیان کرد: بنابراین جدا شدن سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش و جوانان، خدمت بزرگی به کشور است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلاً  فرهنگسرای کوثر کرمان خانه جوانان بود که اکنون در اختیار شهرداری قرار دارد و تبدیل به فرهنگسرا شد و درخواست دارم مدیرکل ورزش و جوانان استان با شورای شهر و شهرداری جلسه‌ای برگزار کنند و دوباره این مکان تبدیل به خانه جوان شود.

زاهدی گفت: در استان چند بنگاه اقتصادی بزرگ در حال فعالیت هستند که رسالت‌های اجتماعی خود را بیشتر به سمت ورزش سوق داده‌اند که باید به حوزه‌های دیگر ازجمله حوزه جوانان نیز توجه بیشتری داشته باشند.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم با اشاره به اینکه سمن‌های استان در حوزه‌های مختلف فعال هستند، عنوان کرد: در استان کرمان ۱۵۹ سمن در حوزه ورزش و جوانان در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در استان کرمان هفت خانه جوان در حال فعالیت است و سه خانه جوان دیگر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال احداث هستند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





موضوع منابع مالی در ورزش استان غیرشفاف است/فعالیت ۱۵۹ سمن ورزشی در کرمان

منبع:فــارس
? موضوع منابع مالی در ورزش استان غیرشفاف است/فعالیت ۱۵۹ سمن ورزشی در کرمان