موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان پاتوق فرهنگی هنری می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: برنامه ما بر این است موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان به مکانی فاخر و پاتوق خوبی برای خانواده‌ها تبدیل شود و بتوان برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری مانند کتابخوانی، شعرخوانی و… اجرا کرد.  به گزارش نذیر کرمان از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ […]


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: برنامه ما بر این است موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان به مکانی فاخر و پاتوق خوبی برای خانواده‌ها تبدیل شود و بتوان برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری مانند کتابخوانی، شعرخوانی و… اجرا کرد.

 به گزارش نذیر کرمان از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی در نشست با شهردار و شورای شهر کرمان در خصوص رسالت شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: این شورا براساس قانون نقش سیاست‌گذاری دارد و نباید انتظار اجرایی از این شورا داشت. البته ایراداتی از جمله تشکیل کمیته‌های موازی وجود دارد که نیازمند بازنگری است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پاسخ به سوالی پیرامون عدم وجود شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان، اظهار کرد: جای خالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان محسوس است و تلاش می‌کنیم این موضوع پیگیری شود

. وی با بیان اینکه حوزه فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده است، در خصوص فعالیت‌های قرآنی این اداره کل گفت: بسیاری از فعالیت‌های قرآنی انجام شده در استان زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود. همچنین سعی کردیم حمایت‌های مختلفی از برنامه‌های فرهنگی هنری و قرآنی داشته باشیم که پرداخت تسهیلات مختلف، راه‌اندازی صندوق اعتباری هنر و عضویت بسیاری از هنرمندان و فعالان قرآنی در صندوق و… از جمله این حمایت‌ها است.

 روحی در خصوص تبدیل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان به فضایی عمومی‌تر و پارک موزه، تصریح کرد: برنامه ما این است این فضا به مکانی فاخر و پاتوق خوبی برای خانواده‌ها تبدیل شود و بتوان برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری مانند کتابخوانی، شعرخوانی و… اجرا کرد، اما اگر این مکان صرفاً به یک پارک تبدیل شود اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

 وی با بیان اینکه تلاش داریم امیدآفرینی در جامعه رقم بخورد و این کار را از طریق برنامه‌های فرهنگی هنری پیش می‌بریم که زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود، ادامه داد: اعتبارات فرهنگ و هنر استان اندک است، البته این را بهانه‌ای برای کم‌کاری نمی‌دانیم. تمام تلاش ما بر این است که با وجود سختی‌ها رسالت خود را انجام دهیم و در این راستا هر اندازه تعاملات افزایش یابد برنامه‌های بهتری برای مردم انجام می‌شود

. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص ساماندهی بهارستان هنرمندان کرمان اظهار کرد: هنرمندان بزرگی در استان کرمان حضور دارند اما باید کارگروهی تشکیل و خاکسپاری در این فضا با برنامه‌ریزی، تصمیم کارگروه و براساس ظرفیت بهارستان انجام شود.

 سعید شعرباف، شهردار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تعامل خوبی بین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان وجود دارد، اظهار کرد: اتفاق خوبی در حوزه فرهنگ و هنر کرمان در حال رخ دادن است و بازار کتاب، تئاتر، موسیقی و… در حال گرم شدن است اما این برنامه‌ها باید با جهت‌گیری درستی پیش برود تا شاهد امیدآفرینی در جامعه باشیم.

 شعرباف ارائه طرح‌های فاخر و ماندگار در حوزه فرهنگ و هنر را ضروری دانست و گفت: در مراکز فرهنگی هنری و تربیتی می‌توان این طرح‌ها را اجرا کرد ما نیز همراه هستیم. همچنین می‌توان از ظرفیت خیرین نیز استفاده کرد تا طرحی ماندگار ایجاد شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان پاتوق فرهنگی هنری می‌شود

منبع: فــارس
? موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان پاتوق فرهنگی هنری می‌شود