موافقت با بخشودگی دو ماه حق بیمه کارگران معدن زغالسنگ هشونی کوهبنان

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با طرح بخشودگی حق بیمه کارگران موافقت کرد و به مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفت: معادل ۵۰ درصد حقوق با اولویت کارگران پاداش پرداخت شود. به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان» پیش از ظهر امروز صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با کارگران معدن  […]

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با طرح بخشودگی حق بیمه کارگران موافقت کرد و به مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفت: معادل ۵۰ درصد حقوق با اولویت کارگران پاداش پرداخت شود.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان» پیش از ظهر امروز صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با کارگران معدن  زغالسنگ هشونی کوهبنان ضمن تقدیم بهترین سلام‌ها به صد وسی شهید کارگرشرکت زغالسنگ گفت: ما خود را مدیون این شهدا می‌دانیم و خرسندیم  در کرمان شهر مضجع شهید حاج قاسم سلیمانی که جاودان است،  پا گذاشتیم. 

وی ادامه داد:  هفته دولت بستری، برای بیان دیدگاه‌ها و ارتباط با احاد مختلف مردم،  شنیدن سخن جامعه کارگری و پای خاطرات  آن‌ها نشستن است. 

وزیر تعاون تاکید کرد:  اگر تورقی به تاریخ ایران اسلامی کنیم، خواهیم دید که انقلاب چقدر به رشد ایران منجر شده است. 

مرتضوی با بیان اینکه مهمترین توفیق جمهوری اسلامی ایران دستیابی به استقلال سیاسی و اقتصادی است،  گفت:  استقلال سیاسی ما برگرفته از استقلال اقتصادی است و استقلال اقتصادی  نیز حاصل و خروجی تلاش دستان  پینه بسته دستان کارگران این مرز و بوم است.

 

وی تاکید کرد:  کاش می‌توانستیم بیشتر از این قدردان شما کارگران معادن باشیم،  زیرا ایران اسلامی را به خودکفایی رسانده‌اید که مورد تعجب همتایان ماست. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:  در عرصه سیاست خارجی وقتی همتایان ما وارد ایران می‌شوند از پبشرفت و توسعه ایران تعجب می‌کنند، وقتی از فشارهای سنگین همچون تحریم‌های فلج کننده جنگ و غیره بر ایران با خبر می‌شوند، باریشان قابل باور نیست. 

مرتضوی اذعان کرد:  پیشرفت سیاسی و اقتصادی ایران ماحصل دانشمندان، کارگران، تولیدکنندگان، نخبگان و صنعتگران است که هم در حوزه اقتصادی و اجتماعی  برای جمهوری اسلامی ایران رقم زده‌اند. 

وی با بیان اینکه ایران در سیاست خارجی گام‌های بلندی برداشته است،  گفت:  دشمن پیشرفت سیاسی ایران را برنمی‌تابد و استکبار جهانی با ایران هراسی به دنبال دو قطبی‌سازی و ایجاد انشقاق بین مردم جهان اسلام است. 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پیشرفت‌های ایران در انواع علوم و فنون، توسعه کارخانجات صنعتی، نفت و پترشیمی با سرپنجه تدبیرکارگران و خون شهدا بوده است، گفت: مشکلات معدن ذغالسنگ هشونی  را درک می‌کنیم و صندوق بازنشستگی فولاد سود و دارایی‌های زیادی دارد که باید مولدسازی شوند و سرمایه بهداشت وتوسعه بشود. 

مرتضوی از فرسودگی کارگران سخت متاثر شد و گفت: بالاتر از فرسودگی بی‌انگیزگی است و یکی از راه‌های ایجاد انگیزه ابرو گشاده بودن است.

وی به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران اشاره کردوگفت: رهبرفرزانه انقلاب بیان کردند؛«چون  دستت بسته است، ابرو گشاده باش، و چون گره است، خود گره مباش» بنابراین مدیران باید درک صحیحی از کارگران داشته باشد  این کارگران اگر صداقت ببینند بی شک کارفرما را همراهی خواهند کرد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد:  کارگران هزینه درمان را خود  می‌پردازند و از معدل حقوق آنها کم می‌شود بنابراین پزشک باید خودش در معدن حاضر باشد و کار درمان را انجام دهد زیرا  هزینه آن پرداخت شده است پس باید مورد استفاده قرار گیرد. 

مرتضوی ابراز کرد:  کارفرما باید از کارگر هم درک مناسبی داشته باشد اگر این اتفاق رخ دهد منش شهدا  پیاده می‌شود، این افراد را کسی مجبور نکرد و از میدان تولید به خط مقدم رزم آمدند پس باید ایجاد انگیزه کرد با کدام حجت شرعی حقوق کارگری  را با دوماه تاخیر می‌پردازید این انگیزه را از بین می‌برد. 

وی تاکید کرد: کارگری که از ضریب یک‌ونیم استفاده می کند و ۱۷ سال خدمت کرده در زمان بیماری و بازنشستگی یا ازکار افتادگی را نباید با  ۱۷ روز حقو ق روانه کرد و پرداخت حقوق را این تعداد روز مبنا قرار داد. 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ابراز کرد: قانون ضریب یک‌ونیم باید برای همه اجرایی بشود و مدیرعامل صندوق بازنشستگی باید پیگیر این موضوع باشد زیرا کارخانجات و شرکت‌های تابعه کمی دارند پس هر ماه یکبار باید از نزدیک زیر مجموعه خود را بازدید کنند و مورد بررسی قرار دهند. 

مرتضوی به وقوع سیل در معدن اشاره کرد و گفت:  درسیل نباید میدان خالی می‌شد، ضمن اینکه مدیریت هم باید تدبیر می‌کرد باید می ایستاد و اجازه تخریب در این شدت را نمی‌داد. 

وی اذعان کرد: قانون حق مسکن کارگران نیز باید اجرایی شود، ضمن اینکه کارگرانی که چرخه تولید را راه می‌اندازد، هم ایران را توسعه می‌دهند وهم اثرات بعد از این دنیا هم دارد که برکات زیادی را برجای می‌گذارد. 

 وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان با طرح بخشودگی حق بیمه کارگران موافقت کرد و به مدیرعامل صندوق بازنشستگی دستور داد: معادل ۵۰ درصد حقوق با اولویت کارگران پاداش پرداخت شود، زیرا  یک چهارم پرداخت حق بیمه  قابل پرداختی مدیر معدن  تقلیل یافت و این مبلغ به عنوان پاداش به کارگران  معدن هشونی تعلق از محل بیمه بیکاری تعلق گرفت. 

انتهای خبر/طهماسبی




موافقت با بخشودگی دو ماه حق بیمه کارگران معدن زغالسنگ هشونی کوهبنان

منبع:آرمـان
? موافقت با بخشودگی دو ماه حق بیمه کارگران معدن زغالسنگ هشونی کوهبنان