مهم‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) از زبان ائمه جمعه کرمان

ائمه جمعه کرمان با گرامیداشت چهارده خرداد سالروز رحلت جانسوز امام خمینی(ه)، داشتن صداقت و خلوص سیاسی، حقانیت، مردمی بودن، کارآمدی در صحنه عمل، داشتن باور عمیق به مردم و اعتقاد به وحدت و همدلی و اسلام‌شناس بودن را از مهم‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برشمردند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، […]


ائمه جمعه کرمان با گرامیداشت چهارده خرداد سالروز رحلت جانسوز امام خمینی(ه)، داشتن صداقت و خلوص سیاسی، حقانیت، مردمی بودن، کارآمدی در صحنه عمل، داشتن باور عمیق به مردم و اعتقاد به وحدت و همدلی و اسلام‌شناس بودن را از مهم‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برشمردند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل، اظهار کرد: از ویژگی‌های امام راحل صداقت و خلوص سیاسی ایشان بود، آنچه که امام را از دیگران جدا می‌کرد، حتی برای کسانی که موافق ایشان نبودند، خلوص سیاسی و عدم شائبه‌های قدرت طلبانه در ایشان بود.

امام خمینی صداقت سیاسی داشت

 وی افزود: فضای بینش امام، با آنچه که در ذهن و دل خیلی از فعالان برجسته و مشهور سیاسی بود تفاوت داشت، انگیزه امام از ورود در عرصه سیاست و بر عهده گرفتن مسئولیت و رهبری یک انقلاب بزرگ، تنها تکلیف الهی بود که البته این انگیزه با دوراندیشی و آینده نگری منافات ندارد.

حجت‌الاسلام بامری با بیان اینکه صداقت سیاسی به معنای ساده لوحی و ساده‌اندیشی نیست، گفت: هوش سرشار امام و فراست الهی ایشان هیچگاه اجازه نمی‌داد صداقت و خلوص سیاسی به ساده لوحی و زودباوری و ساده‌اندیشی تبدیل شود، وجود همین ویژگی امام بود که مواضع قابل توجهی از افرادی که در خدمت رژیم پهلوی بودند را تغییر داد و توطئه آمریکایی کودتا علیه انقلاب و رو در رو کردن ارتش و انقلابیون را خنثی کرد.

وی ویژگی دیگر امام را حقانیت و منطقی بودن مواضع ایشان برشمرد و عنوان کرد: شعارهای انقلابی امام در هر مقطعی برخاسته از متن نیاز جامعه و کاملاً مستدل و قابل قبول بود و در اتخاذ این مواضع آنچه که برای امام مهم بود مبانی مسلّم شرعی در چارچوب مستدل و منطقی آن مواضع و شعارها بود، نه ملاحظات محافظه‌کارانه و یا رادیکال مآب.

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر امام راحل، موفقیت تدابیر امام در صحنه عمل بود، رهبری یک انقلاب وقتی موفق است که در صحنه عمل و میدان تجربه، کارآمدی و توفیق خود را بنمایاند و کارآمدی واقعیتی است که توده مردم و اقشار انقلابی مخصوصاً نخبگان و چهره‌های شاخص جامعه قادرند آن را لمس کنند.

 امام جمعه عنبرآباد در پایان با اشاره به فصل گرما و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق گفت: مردم عزیز همگی باید مسأله صرفه‌جویی را جدی بگیریم، چراکه عدم رعایت صرفه‌جویی در منابعی مثل آب و برق موجب ناترازی بین تولید و مصرف می‌شود و ناپایداری منابع را به‌دنبال دارد.

امام خمینی باور عمیق به مردم داشت

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان نیز با استناد به بیانات مقام معظم رهبری ابراز داشت: حضرت امام (ره) باور عمیق به مردم داشت، همدلی و همراهی با مردم و اعتقاد به وحدت با حفظ اصول را مد نظر داشت.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: حضرت امام را دشمنان به کشورهای مختلف تبعید کردند تا این که قیام ۱۵ خرداد که قیام مردمی بود اتفاق افتاد و مردم همراهی و همدلی کردند.البته اسلامی بودن قیام و رهبری واحد از ویژگی‌های این قیام است.

 وی یادآور شد: درشرایط موجود جهاد تبیین وظیفه همگان است تا خدمات و اقدامات نظام اسلامی برای مردم بازگو شود.

 جعفری با اشاره به سفر روز گذشته وزیر میراث فرهنگی که به دعوت نماینده مجلس انجام شده بود، ابراز امیدواری کرد این سفر برای شهرستان و استان برکاتی داشته باشد.

اسلام‌شناسی ویژگی بارز امام خمینی

 حجت‌الاسلام حسین حیدری امام جمعه موقت سیرجان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر افزود: این انقلاب با پشتیبانی مردم به پیروزی رسید و با همه حوادث از جمله کودتا، فتنه و آشوب، تبلیغات وسیع رسانه‌ای و جنگ نرم و حمله نظامی روبه‌رو شد اما دو علت مهم موجب شد این انقلاب با اقتدار و بالندگی به پیش رود که رهبری انقلاب که قیامش برای خدا بود و از خدا می‌ترسید و اعتقاد به نصرت الهی داشت یکی از علل این این پیشرفت بود.

 وی گفت : امام خمینی(ره) برای پیروزی مردمش به هیچ قدرت استکباری توجه نکرد و اجتهادش منطبق با زمان بود و رهبری که اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی تفکیک کرد و اسلام سرمایه‌داری، مرفهین بی‌درد، اسلام اشرافیت و راحت‌طلبان را معرفی کرد.

 خطیب جمعه سیرجان عنوان کرد: حضرت امام(ره) اسلام سازش و فرومایگی، اسلام پول و زور و اسلام میان تهی و آمیخته با خرافات را از اسلام ناب محمدی تفکیک کرد و امروز هم با آگاهی مردم و قدرت و پشتیبانی آنان این اسلام و انقلاب و نظام به قدرت رسید.

حجت الاسلام حیدری گفت: اما علت دوم مردم بودند، اما نه آن مردم دوران خلافت امام علی(ع) که حضرتش را دست بسته به مسجد بردند یا در زمان امام حسین(ع) به جز خاندان و یاران قلیل حضرت همراهی نکردند.

وی ادامه داد: ملت امام ما، علی‌رغم همه فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها و سختگیری‌های استکبار در برابر مستکبران مقابله کردند و ایستادند و امروز هم با اقتدار در صحنه هستند و دشمنان را شکست دادندو این بود رمز ماندگاری و شکوهمند شدن این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران که با اقتدار تمام به پیروزی رسید.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





مهم‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) از زبان ائمه جمعه کرمان

منبع: فــارس
? مهم‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) از زبان ائمه جمعه کرمان