«مهار تورم و رشد تولید» با آموزش و رفع موانع کسب و کار محقق می‌شود

مدیرکل سازمان صمت جنوب کرمان گفت: آموزش و رفع موانع کسب و کار واحد‌های صنفی، جهت تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» بایستی سرلوحه برنامه‌های اتاق اصناف باشد. به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» از جیرفت، ظهر امروز مسلم مروجی در نشست خبری به مناسبت روز اصناف که در اتاق اصناف جیرفت برگزار […]

مدیرکل سازمان صمت جنوب کرمان گفت: آموزش و رفع موانع کسب و کار واحد‌های صنفی، جهت تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» بایستی سرلوحه برنامه‌های اتاق اصناف باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» از جیرفت، ظهر امروز مسلم مروجی در نشست خبری به مناسبت روز اصناف که در اتاق اصناف جیرفت برگزار شد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از اول تا دهم تیرماه را بنام دهه تولید و تجارت نامگذاری کرده است.

 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: اولین روز تیرماه، روز اصناف و دهم تیرماه روز صنعت، معدن و تجارت نامگذاری شده است.
 
مروجی با اشاره به دارا بودن بیشترین میزان اشتغال‌زایی و فعالیت‌های اقتصادی در حوزه اصناف، بیان کرد: حوزه اصناف، ارتباط نزدیکی با مردم دارد و با برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی در سال گذشته، اکثر رئیس اتحادیه‌ها تغییر کردند.
 
وی به فعالیت ۷ هزار واحد صنفی در جیرفت اشاره کرد و گفت: به دلیل آنکه اعضای اتاق اصناف و اتحادیه‌ها با رأی‌گیری، توسط بازاریان انتخاب می‌شوند، در شرایط اقتصادی کنونی، رسالت و وظیفه ویژه‌ای درقبال بازاریان دارند تا با برنامه‌ریزی برای محقق شدن شعار «مهار تورم و رشد تولید» تلاش کنند.
 
مسلم مروجی درخصوص ۲ راهکار برای تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید »، خاطرنشان کرد: اولین راهکار برای تحقق شعار سال، برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع‌های آشنایی با قوانین مالیات، تامین اجتماعی و … است و رفع موانع کسب و کار برای واحد‌های صنفی دومین راه تحقق این شعار است.
 
وی خطاب به رئیس اتاق اصناف، عنوان کرد: رئیس اتاق اصناف باید برای کمک به واحد‌های صنفی بدهکار به تأمین‌اجتماعی و اداره مالیات، وقت و انرژی قرار دهد.
 
مروجی درمورد وظیفه دوم رئیس اتاق اصناف، تاکید کرد: با توجه به روند افزایشی صنعتی شدن جنوب کرمان، در اطراف مناطق معدنی و صنعتی، نیاز به مشاغل جدید خدماتی و تعمیرات ماشین‌آلات سنگین وجود دارد که جوانان متقاضی کار آن مناطق، با آموزش رایگان توسط شرکت ایمیدرو، شاغل خواهند شد.
 
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، ضمن اشاره به لزوم بازرسی از اصناف که درواقع کمک به واحد‌های صنفی است، اظهار کرد: جهت بازرسی و نظارت بر بازار با هدف کنترل قیمت‌ها، جهت جلوگیری از آسیب به واحد‌های صنفی و مردم، بایستی با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و بسیج اصناف، تیم‌های نظارتی تخصصی تشکیل و فعال بشوند.
 
انتهای خبر/ فاریابی




«مهار تورم و رشد تولید» با آموزش و رفع موانع کسب و کار محقق می‌شود

منبع:آرمـان
? «مهار تورم و رشد تولید» با آموزش و رفع موانع کسب و کار محقق می‌شود