مهار تورم در سایه تولید با تجهیز کارگران به دو سلاح دانش و مهارت

کارآفرین و صادر کننده نمونه ملی گفت: اگر کارگران به دو سلاح دانش و مهارت مجهز شوند، می‌توانند، سبب رشد تولید و بهره‌وری شده و تورم را مهار کنند. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ محمد علی نژادمحمودی که به طور متناوب سالیان متمادی حائز رتبه در جشنواره‌های امتنان کارگری و صنعت است، خود از بدنه […]

کارآفرین و صادر کننده نمونه ملی گفت: اگر کارگران به دو سلاح دانش و مهارت مجهز شوند، می‌توانند، سبب رشد تولید و بهره‌وری شده و تورم را مهار کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ محمد علی نژادمحمودی که به طور متناوب سالیان متمادی حائز رتبه در جشنواره‌های امتنان کارگری و صنعت است، خود از بدنه کارگری به عرصه کارفرمایی و دانش‌بنیانی گام برداشته‌ است زیرا وی مدعی بود؛ در معادن منگنز، کروم،  آهن و مس استان کرمان سنگ‌های کم‌عیار درکوره ذوب مصرف ندارند بنابراین به صورت باطله و با صرف هزینه‌های زیاد درخارج از معادن دپو شده و غیر قابل مصرف می‌شوند که  جرقه کشف تولید مولیبدن و بعداز آن فرو مولیبدن  از توجه به همین مواد بوده‌ است.

وی عناوینی چون؛ مدیرعامل مجتمع فرآلیاژ رباط، ۴سال کارآفرین برتر استان کرمان کار آفرین برتر کشور در حوزه صنعت سال ۹۳، ۸سال واحدنمونه صنعتی استان کرمان، ۷سال صادرکننده نمونه استان کرمان، ۳سال واحد برتر حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمان را به خود اختصاص داده‌ است.

محمد علی نژاد محمودی در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» در خصوص توصیف نقش کارگران در پیش برد اهداف اقتصاد مقاومتی، گفت:  کارگران در تمامی برهه‌ها قشر پیشرو در سکوهای عرصه اقتصادی و اجتماعی بوده و هستند، در شرایط فعلی که دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه کشور ایران شروع کرده‌است، این کارگران بوده‌اند که سنگر تولید و اقتصاد را حفظ کرده‌اند.

کارآفرین و صادر کننده نمونه ملی ادامه داد: کارگران در صف اول مبارزه با پدیده تحریم و خط نگه‌دار این جبهه هستند که با کار و تلاش شبانه‌روزی نقش سنگربانی از این خطوط اقتصادی را به خوبی به نمایش گذارده‌اند. 

مدیرعامل واحد صنعتی فروآلیاژ رباط تاکید کرد: امروز کشور درگیر جنگ تمام عیار و ناجوانمردانه اقتصادی است بنابراین کارگران می‌توانند با کارجهادی، انگیزه الهی در سایه وجدان کاری به نوعی برنامه‌ریزی کنند که نتیجه کار آنها منجر به تولید محصول با کیفیت و مناسب باشد.

نخبه صنعت فرومولیبدن تاکید کرد: اگر کارگران  به دو سلاح دانش و مهارت مجهز شوند، می‌توانند، سبب رشد تولید و بهره‌وری گردند که اگر این امر محقق شود و تولید با کیفیت در اصل کار قرار گیرد به دنبال آن مهار تورم در سایه تولید رقم خواهد خورد.

 نمونه استانی و ملی، کارآفرینی را حاصل تجربه ۳۵ ساله‌اش عنوان کرد و گفت: که  ۱۰ سال اول  آن را در مجتمع مس سرچشمه گذراندم  و ۲۵ سال بعد را با ایجاد شرکت ماشین‌سازی کرمان فک در شهرک صنعتی شماره ۲  و بعد از آن ورودی به عرصه مولیبدن در حال طی کردن است.

نژادمحمودی با اشاره به اینکه هم اکنون سالیانه ۱۶۰هزار تن فرو منگنز جهت مصرف درکارخانه‌جات فولاد سازی به کشور وارد می‌شود افزود : فروکروم هم جهت مصرف درکارخانه استیل‌سازی به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی به دستاوردهای جدید فروآلیاژرباط کرمان اشاره کرد و گفت: با فکر نخبگانی و همراهی کارگران در سال گذشته از کارخانه تولید کنسانتره منگنز با اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفر و سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی بهره‌برداری شد.

نژاد محمودی در پایان از احداث کارخانه تولید کنسانتره منگنز خبر داد و گفت: این واحد طبق برنامه‌زمانبندی طرح توسعه‌ای این کارخانه در سال‌های۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ افتتاح و به بهره‌برداری خواهدرسید، که این توسعه بدون حضور جهادی کارگران در عرصه تولید امکان‌پذیر نیست.

انتهای خبر/ طهماسبی




مهار تورم در سایه تولید با تجهیز کارگران به دو سلاح دانش و مهارت

منبع:آرمـان
? مهار تورم در سایه تولید با تجهیز کارگران به دو سلاح دانش و مهارت