ممنوعیت خروج دام از استان کرمان/ تاکید بر مراقبت بازار در پایان سال

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: اجازه خروج دام از استان داده نمی‌شود، دام تولیدی باید در داخل استان فروخته شود.  محمدمهدی فداکار صبح امروز چهارم بهمن ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان اظهار کرد: همزمانی ماه مباره رمضان و ایام پایانی سال مقداری از پیک مصرف را کاهش می‌دهد و در هم ادغام […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: اجازه خروج دام از استان داده نمی‌شود، دام تولیدی باید در داخل استان فروخته شود. 

محمدمهدی فداکار صبح امروز چهارم بهمن ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان اظهار کرد: همزمانی ماه مباره رمضان و ایام پایانی سال مقداری از پیک مصرف را کاهش می‌دهد و در هم ادغام شده‌اند. 

وی افزود: مصرف گوشت مرغ به دلیل تغییر قیمت گوشت قرمز بالا رفته اما خوشبختانه ضریب تولید مرغ نیز در استان بیشتر شده است. 

استاندار کرمان تصریح کرد: مجوز خروج دام از استان کرمان به هیچ‌وجه داده نمی‌شود، مردم نباید متضرر شوند، ضمن اینکه نهاده‌های دامی هم ثبات پیدا کرده و دلیلی برای خروج دام نیست. 

وی افزود: دامی که در استان تولید شده باید داخل استان هم به فروش برود. 

فداکار گفت: گوشت را از هرجا می‌توانید وارد کنید که نیاز مردم تامین شود و با قیمت کمتر و وفور بیشتر بتوانند خرید کنند.  

وی گفت: از زاهدان می‌توانیم گوشت را وارد کنیم، دولت یارانه‌ای را اختصاص داده و کشتارگاه‌هایی در زاهدان تجهیز شده و آمادگی وجود دارد، ضمن اینکه فاصله حمل و نقل زیادی هم نداریم. 

استاندار کرمان بیان کرد: با همراهی تعاونی مرغداران، جوجه‌ریزی انجام و ظرفیت مناسبی ایجاد شده و باید به سمتی برویم که نیازمند تولید استان‌های دیگر نبوده و خودکفا شویم. 

وی بر مراقبت بازار در ماه‌های پایانی سال و ماه رمضان تاکید کرد و گفت: باید مراقبت کنیم‌ که با تکانه‌ قیمتی و کالایی مواجه نشویم و کالاها با قیمت مناسب و به وفور در دسترس مردم باشد. 

انتهای پیام 




ممنوعیت خروج دام از استان کرمان/ تاکید بر مراقبت بازار در پایان سال

منبع: ایـسنا
? ممنوعیت خروج دام از استان کرمان/ تاکید بر مراقبت بازار در پایان سال