معدن تیتانیوم کهنوج پس از ۲۵ سال وقفه به بهره‌برداری رسید

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: معدن تیتانیوم شهرستان کهنوج با ذخیرۀ قطعی ۱۵۰ میلیون تن با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید و زمینۀ اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم شد. معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در جریان افتتاح این معدن اظهار کرد:«معدن تیتانیون کهنوج ۲۵ سال نیمه‌تمام مانده بود که امروز شاهد بهره‌برداری آن […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: معدن تیتانیوم شهرستان کهنوج با ذخیرۀ قطعی ۱۵۰ میلیون تن با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید و زمینۀ اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم شد.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در جریان افتتاح این معدن اظهار کرد:«معدن تیتانیون کهنوج ۲۵ سال نیمه‌تمام مانده بود که امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم».

محمدرضا موثقی‌نیا افزود:«پیش‌بینی می‌شود از این معدن سالانه ۲ میلیون تن سنگ و خاک برداشت و ۱۳۰ هزار تن کنسانتره اکسید تیتانیوم تولید شود که با این حجم،اولین کارخانۀ کشور خواهد بود زیرا بخش‌های خصوصی دیگر با ظرفیت کمتری در حال فعالیت هستند».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه بیان کرد:«ارادۀ ما بر این است که تولیدات به کنسانتره محدود نشود و تلاش می‌کنیم با کمک متخصصان و کارشناسان داخلی،تجهیزات مربوط به حلقه‌های بعدی را هم در این کارخانه در سال‌های بعد احداث کنیم».

موثقی‌نیا اضافه کرد:«پیش‌بینی می‌کنیم با همکاری پیمانکاران خصوصی تا اواخر امسال کارخانه تیتانیوم این معدن که در حال ساخت است هم به بهره‌برداری برسد». /پ

 




معدن تیتانیوم کهنوج پس از ۲۵ سال وقفه به بهره‌برداری رسید

منبع:خبر کرمان
?

معدن تیتانیوم کهنوج پس از ۲۵ سال وقفه به بهره‌برداری رسید

:اخبار استان کرمان – اقتصادی