معاون استاندار کرمان: جنس و مخاطب فتنه اخیر متفاوت است

کرمان – فت فتو – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: سئوال می‌شود که این بار چرا با وجود محدودیت اینترنت فتنه ادامه پیدا کرد که باید پاسخ داد جنس و مخاطبان این فتنه متفاوت است. به گزارش فت فتو، رحمان جلالی روز شنبه در مراسم گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ […]

کرمان – فت فتو – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: سئوال می‌شود که این بار چرا با وجود محدودیت اینترنت فتنه ادامه پیدا کرد که باید پاسخ داد جنس و مخاطبان این فتنه متفاوت است.

به گزارش فت فتو، رحمان جلالی روز شنبه در مراسم گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شهر کرمان با بیان اینکه جنس فتنه این دفعه هیبردی و ترکیبی است تاکید کرد: مخاطب فتنه نیز افرادی هستند که دشمن سال ها روی نوجوانان کار کرده است.

وی با اشاره به اهمیت کار در حوزه فضای مجازی گفت: حضرت آقا ناظر به این اهمیت و نیز اتفاقات دو فرمایش مطرح کردند و هشدار دادند مبنی بر اینکه «اگر من رهبر نبودم حتما رییس شورای عالی فضای مجازی بودم، از هر چه بگذرم از فضای مجازی نمی‌گذرم».

جلالی با بیان اینکه آموزش و پرورش را نباید در اتفاق های اخیر مقصر بدانیم اظهارداشت: حضرت آقا بارها اشاره کرده اند که «خطرناک تر از تحریم، تحریف است».

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین یک فریضه قطعی و واجب است؛ جهاد تبیین لازم و ساز و کار آن نیز واجب است؛ کنترل هیجانات فاز دوم است و فاز سوم اینکه نسل دهه هشتادی ها شگفتی ساز است و باید هیجاناتشان تخلیه شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نظام ما با خون شهدا پایدار است اظهارداشت: در تمامی برآوردهای اطلاعاتی دشمن در ابتدای مهر قرار بود تحرکاتی در مدارس و دانشگاه ها صورت گیرد اما فوت مهسا امینی با ایجاد حساسیت بر سه محور قومیت، مذهب و جنسیت، همراهی مردم در مراسم مذهبی و حضور بیش از چهار و نیم میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین و همگرایی ایجاد شده در سرود “سلام فرمانده” باعث موج سواری دشمن شد.

جلالی تصریح کرد: ۱۰سال دشمن روی دهه هشتادی ها برنامه ریزی کرده بود که با خود همراهشان کند اما این سرود و همگرایی همه اقشار ملت دشمن را عصبانی کرد؛ هرچند که از الطاف خفیه الهی این بود که همه نگاه‌ها در این جریان به آموزش و پرورش بیفتد و متوجه حساسیت کار این دستگاه ارزشمند شوند که بخش اصلی تمدن‌سازی و تربیت باید در آموزش و پرورش صورت گیرد.

وی با اشاره به سختی مدیریت آموزش و پرورش، گفت: تامین امنیت داخل مدرسه بر عهده مدیر است و هیچ مجموعه‌ای حق دخالت در آن ندارد؛ با هم افزایی می‌توانیم فضای آرامی را در کشور پیاده کنیم و از امنیت و آرامش بیشتری بهره‌مند شویم.

جلالی بیان کرد: آموزش و پرورش نقش اصلی تربیت را برعهده دارد اما چندین دستگاه فرهنگی دیگر هم باید مکمل و یاریگر امر پرورش باشند. 

وی با اشاره به اینکه ناظر به اتفاق‌ها و ناآرامی‌های اخیر در کشور سه تحلیل ارائه می‌شود، ادامه داد: یک نگاه تهدیدگرانه است و افرادی که معتقدند تهدید شکل‌گیری انقلاب زنانه و ضربه به نظام در حال وقوع است؛ این نگرش و تحلیل وجود داشت که بین خواص هم تصمیم‌هایی شتاب‌زده دیده می‌شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: تحلیل دیگر اینکه جمعی از بچه‌های دهه هشتادی به میدان آمده‌اند و بزودی جمع شدنی است؛ اما تحلیل دقیق را رهبر معظم انقلاب در چهار سخنرانی تبیین کردند.

وی افزود: رهبر انقلاب تحلیل واقع بینانه از قضایا را ارائه کردند و به مسئولان تذکر دادند که این اتفاق‌ها شما را از مسئولیت اصلیتان دور نکند و فرمودند این افراد یا خائن یا غافل یا جاهل هستند و راهکار ارائه کردند که با هر گروه چگونه باید برخورد کرد.

جلالی گفت: به افرادی که تحلیل تهدیدانگارانه را پذیرفته‌اند پیشنهاد می‌شود کتاب “رازهای دهه ۶۰” را مطالعه کنند که نظام دو رییس قوه را در حادثه ترور از دست داد؛ همچنین پیشنهاد می شود فیلم سخنان و پاسخ رهبری به سوال شهید خوشوقت را که از حضرت آقا پرسیدند چگونه آرام باشیم؟ ببینند که حضرت فرمودند:” آرام باشید ما داریم با هم از کوهی بالا می‌رویم سختی هست اما افق روشن است”.

جلالی با بیان اینکه طبق فرموده رهبری هندسه جدید جهانی در حال شکل گیری و آمریکا رو به افول است، گفت: امروز ایران دارد منطقه را مدیریت می‌کند؛ ناظر به غافل و جاهل و آنچه امروز در کف خیابان می بینیم نتیجه این است که به سخنان رهبری توجه نکرده‌ایم. شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و تهدید ترکیبی سیاسی، اقتصادی و امنیتی و… به فرموده رهبری سال‌ها در حال شکل‌گیری بوده و باید توجه می کردیم.

هیچ کس از ناامنی سود نخواهد برد

به گزارش فت فتو مدیرکل آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه هیچ کس از ناامنی سود نخواهد برد، افزود: هیچ کس فکر نمی‌کند در حرمی که مامن آرامش و امنیت است زائران به گلوله بسته شوند، اینها همه تلنگری است برای اینکه بدانیم اگر ناامنی به وجود آید همه بخش ها تحت الشعاع قرار می گیرند.

رضا رضایی با اشاره به اینکه یکهزار و ۳۲۰ دانش‌آموز شهید سند افتخار آموزش و پرورش هستند، گفت: رسیدگی به آموزش و پرورش و کمک به این دستگاه عظیم، وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است و همه ما باید بتوانیم کار فرهنگی انجام دهیم تا هیجان‌های دانش‌آموزان تخلیه شود.

وی اظهار داشت: امروز به همت همه همکاران کمتر مسائل و مشکلاتی را بین دانش‌آموزان داشته‌ایم و همه ما در قبال مردم مسئولیم و نباید از مسئولیت خود سرباز زنیم بلکه باید پاسخگوی خداوند و مردم باشیم.

جلالی با بیان اینکه حدود سه سال دانش آموزان ما از محیط مدرسه دور بودند، تصریح کرد: هر کدام از ما باید به عنوان یک مسئول ببینیم چه کاری انجام دهیم تا بتوانیم فضا را آرام کنیم؛ اداره آینده کشور بر عهده همین دانش آموزان است باید آنان را دریابیم چرا که دشمن که بیاید به هیچ چیز رحم نمی کند.

رضایی خطاب به خانواده دانش آموز شهید “علی اصغر لری گویینی” اهل شهرستان سیرجان، از شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز گفت: مرگ برای همه می‌رسد اما چه مرگی شیرین تر و عظیم‌تر از اینکه در راه خدا باشد؛ فرزند بی‌گناه شما با شهادت در حرم حضرت شاهچراغ جاودانه شد، امیدواریم به برکت خون شهدا همه ما بتوانیم به وظایف خود خوب عمل کنیم.

مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) بویژه دانش آموز شهید اهل شهرستان سیرجان استان کرمان با حضور خانواده وی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان و جمعی از کارکنان اداره کل آموزش و پرورش و نواحی یک و ۲، استثنایی، عشایری و مرکز پژوهش‌های علمی- آموزشی در سالن اجتماعات شهید ایرانمنش اداره کل برگزار شد.

این مراسم با سخنان عباس لری گویینی پدر دانش‌آموز شهید “علی اصغر لری گویینی اجرای سرود توسط دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، اجرای دکلمه توسط دانش‌آموز و مداحی همراه بود.




معاون استاندار کرمان: جنس و مخاطب فتنه اخیر متفاوت است

منبع: ایرنـا
? معاون استاندار کرمان: جنس و مخاطب فتنه اخیر متفاوت است