مطالبه گری دستگاه قضایی درحوادث رانندگی

به علت آمار بالای حوادث رانندگی در استان کرمان، دستگاه قضایی برای رفع این مشکل و کاهش آن ورود پیدا می‌کند. به گزارش فت فتو، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به آمار تامل برانگیز حوادث رانندگی در برخی از محور‌های این استان گفت: با توجه به خسارت‌های […]

به علت آمار بالای حوادث رانندگی در استان کرمان، دستگاه قضایی برای رفع این مشکل و کاهش آن ورود پیدا می‌کند.

به گزارش فت فتو، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به آمار تامل برانگیز حوادث رانندگی در برخی از محور‌های این استان گفت: با توجه به خسارت‌های مادی و جانی ناشی از حوادث رانندگی در حوزه‌های مختلف، دستگاه قضایی در این رابطه از دستگاه‌های متولی مطالبه گری کرده و تا رسیدن به نتیجه مطلوب به پیگیری‌های خود ادامه خواهد داد.

 

سید مهدی قویدل در نشست تخصصی کارگروه ویژه پیشگیری از تصادفات افزود، اتهام صدمات ناشی از رانندگی جزء سومین اتهام بعد از سرقت و ضرب وجرح عمدی است واتهام صدمات بدنی ناشی از رانندگی، در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

 

وی یادآور شد: علی رغم کاهش تصادفات به عنوان نمونه، براساس آمار دریافتی، محور‌های حادثه خیز و پر سانحه از پلیس راه شمال استان کرمان، محور‌های شهربابک – هرات، سیرجان – بافت و محور راور – دیهوک، درسه سال گذشته دارای بیشترین آمار حوادث رانندگی منجر به فوت و ایراد صدمه بدنی و یا نقض عضو بوده اند که این آمار جای نگرانی دارد و قابل تامل و بررسی می‌باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان تصریح کرد: با وقوع هر سانحه رانندگی در جاده‌ها و فوت و نقص عضو افراد، تعدادی از خانواده‌ها داغدار شده و همچنین افراد زیادی دچار معلولیت می‌شوند که این معلولیت‌ها مبالغ نجومی توانبخشی و دیگر هزینه‌ها را به خانواده‌ها و دولت تحمیل می‌کند.

قویدل بیان کرد: تمامی دستگاه‌های متولی باید با تعامل و همفکری در خصوص کاهش هر چه بیشتر حوادث رانندگی تلاش کنند و معاونت اجتماعی و پیشگیری استان کرمان نیز بر حسب وظیفه خود موضوع را مطالبه و دنبال کرده و در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.




مطالبه گری دستگاه قضایی درحوادث رانندگی

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? مطالبه گری دستگاه قضایی درحوادث رانندگی