مشکل آب شهرک صنعتی قلعه‌گنج حل شد

جیرفت- فت فتو- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی جنوب استان کرمان گفت که مشکل آب شهرک صنعتی شهرستان قلعه‌گنج از طریق یک حلقه چاه استیجاری به صورت موقت حل شده است. یحیی مالکی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار فت فتو مستقر در شهرستان قلعه گنج با اشاره به بازدید خود از واحدهای شهرک صنعتی […]

جیرفت- فت فتو- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی جنوب استان کرمان گفت که مشکل آب شهرک صنعتی شهرستان قلعه‌گنج از طریق یک حلقه چاه استیجاری به صورت موقت حل شده است.

یحیی مالکی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار فت فتو مستقر در شهرستان قلعه گنج با اشاره به بازدید خود از واحدهای شهرک صنعتی این منطقه اظهارداشت: برای تامین آب اضطراری شهرک صنعتی قلعه گنج قراردادی ۳۰ ساله با متولیان یک حلقه چاه استیجاری منعقد شده اما در درازمدت قرار است تامین آب به شکل دیگری انجام شود.

وی توضیح داد که پیگیری از طریق شبکه آبفا یا خط لوله آبرسانی از بخش چاه خداداد شهرستان قلعه گنج برای تامین آب به صورت دایمی جریان دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی جنوب استان کرمان همچنین مشکل دیگر شهرک های صنعتی در قلعه گنج را پساب کارخانه های صنعتی برشمرد و گفت: احداث تصفیه خانه براساس مصوبه دولت منوط به شرایطی از جمله درصدی از پیشرفت فیزیکی واحدهای صنعتی یا میزان فاضلاب ورودی از کارخانه های صنعتی است.

به گفته وی البته برای یک کارخانه تولید رب گوجه در شهرک صنعتی قلعه گنج احداث تصفیه خانه درحال انجام است که مشکل شهرک فعلا از این طریق حل می شود.

مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی جنوب کرمان با بیان اینکه مجوز ۱۱ واحد صنعتی در شهرک صنعتی قلعه گنج صادر شده که هشت واحد فعالیت دارد گفت: عمده این واحدها در بخش صنایع غذایی فعال هستند.

به گفته مالکی مطابق آمار پروانه بهره برداری سازمان صنعت، معدن و تجارت در این هشت واحد صنعتی ۲۵۷ نفر افراد بومی از شهرستان قلعه گنج مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: همچنین اخیرا احداث دو واحد صنعتی شروع شده است که انتظار می رود اشتغالزایی این بخش را افزایش دهد.

شهرستان قلعه گنج از مناطق محروم کشور در جنوبی ترین نقطه کرمان و در فاصله ۴۲۰ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.




مشکل آب شهرک صنعتی قلعه‌گنج حل شد

منبع:ایرنـا
? مشکل آب شهرک صنعتی قلعه‌گنج حل شد