مشکلات صادرکنندگان روی میز شورای گفت‌وگوی کرمان

نود و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع ایجاد شغل در اصناف و بررسی مشکلات صادرکنندگان برگزار شد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ سید مهدی طبیب‌زاده در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با موضوع ایجاد شغل توسط اصناف و مشکلات صادرکنندگان اظهار کرد: […]

نود و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع ایجاد شغل در اصناف و بررسی مشکلات صادرکنندگان برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ سید مهدی طبیب‌زاده در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با موضوع ایجاد شغل توسط اصناف و مشکلات صادرکنندگان اظهار کرد: استان کرمان در ارتقای فضای کسب و کار به موفقیت بزرگی طی سه‌ماهه پاییز سال جاری دست یافت و به رتبه پنجم رسید.

رتبه کرمان در فضای و کسب کار کشور به ۵ ارتقا یافت

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: رتبه بهبود فضای کسب و کار استان کرمان به رده پنجم کشور رسیده است، خاطر نشان کرد؛ شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان همچنین در سال جاری رتبه نخست کشور را به دست آورد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: صادرکنندگان استان کرمان نسبت به تعهد ارزی پایبند هستند و برای برگشت ارز حاصل از صادرات به کشور عملکرد خوبی دارند.
 

تشکیل وزارت معادن و فلزات اولویت دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: اقتصاد کشور ما بر پایه معدن است و وزارتخانه تخصصی معادن و فلزات باید در اولویت قرار گیرد.

امیر حسن‌زاده نیز با موضوع ایجاد شغل توسط اصناف و مشکلات صادرکنندگان اظهار کرد: اقتصاد کشور ما بر پایه معدن است و وزارتخانه تخصصی معادن و فلزات را می‌خواهیم.

وی با اشاره به اینکه معدن در کشور ما «یتیم» است، بیان کرد: دو ماه قبل نظر کارشناسی خود برای تشکیل وزارتخانه تخصصی معادن و فلزات را ارائه داده‌ایم و این وزارتخانه را می خواهیم.

حسن‌زاده ابراز داشت: کشور ما اقتصاد معدنی دارد هرچند گفته می‌شود اقتصاد ایران بر پایه نفت و یا کشاورزی‌ست، اما از آنجا که معدن ما صاحب ندارد، کسی نمی‌تواند از معادن دفاع کند.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: فارس




مشکلات صادرکنندگان روی میز شورای گفت‌وگوی کرمان

منبع:آرمـان
? مشکلات صادرکنندگان روی میز شورای گفت‌وگوی کرمان