مشاوره ۴۹۰۰ پرونده در دادگاه های اطفال و نوجوانان استان کرمان 

کرمان_ معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۹۰۰ پرونده توسط مشاورین دادگاه های اطفال ونوجوانان کرمان مشاوره شده اند. به گزارش نذیر کرمان، سید مهدی قویدل با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون راهبری مشاوره اطفال و نوجوانان استان کرمان توسط معاونت اجتماعی و […]

کرمان_ معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۹۰۰ پرونده توسط مشاورین دادگاه های اطفال ونوجوانان کرمان مشاوره شده اند.

به گزارش نذیر کرمان، سید مهدی قویدل با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون راهبری مشاوره اطفال و نوجوانان استان کرمان توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است، افزود: بر این اساس اقداماتی همچون برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی و توجیهی، بازدید از عملکرد و فعالیت مشاورین، تشکیل بانک اطلاعات، انجام مکاتبه با حوزه‌های قضائی استان و …انجام شده است.

معاون قضائی دادگستری استان کرمان افزود: تعداد ۲۹ شعبه در سراسر استان فعال است که با حضور ۴۶ مشاور اطفال به دعاوی اطفال و نوجوانان رسیدگی می‌کنند و از ابتدای امسال تاکنون بر اساس بانک اطلاعاتی تهیه شده و مستندات موجود نیز در ۴۹۰۰ پرونده مشاوره اطفال ارائه شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه در مرکز استان کرمان ۶ شعبه دادگاه اطفال و نوجوانان (یک شعبه کیفری یک – یک شعبه تجدیدنظر و ۴ شعبه کیفری ۲) فعالت دارند، گفت: با بهره گیری از حضور دائم ۴ مشاوره به ۱۶۰۰ پرونده اطفال در این شعب رسیدگی شده است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۹۰۰ پرونده توسط مشاورین دادگاه‌های اطفال و نوجوانان استان کرمان با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان مشاوره شده‌اند.

وی ادامه داد: طی ۱۲ ماه امسال جلسات متعدد مشاوره و روانشناسی برای بزهکاران و والدین آنها تشکیل و با حضور در جلسات و تکمیل پرونده‌های شخصیت بزهکاران نیز در جهت اصلاح رفتارهای بزهکارانه و باز اجتماعی نمودن آنان نظریه‌های مشورتی و پیشنهادهای جایگزین حبس به قضات محترم دادگاه‌های اطفال ارائه داده‌اند.

قویدل یادآور شد: شهرستان سیرجان به لحاظ جمعیت بزرگترین شهرستان استان محسوب شده و دارای یک شعبه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان است که چهار مشاور نیز در این دادگاه همکاری می‌کنند، کما اینکه در سال جاری به تعداد ۸۰۰ پرونده با موضوع مشاوره اطفال و نوجوانان رسیدگی کرده‌اند.

کد خبر ۶۰۴۴۹۰۷




مشاوره ۴۹۰۰ پرونده در دادگاه های اطفال و نوجوانان استان کرمان 

منبع: مــهر
? مشاوره ۴۹۰۰ پرونده در دادگاه های اطفال و نوجوانان استان کرمان