مس رفسنجان در خواب نتایج مطلوب نیم‌فصل نماند

فت فتو/کرمان قطار لیگ بیست و یکم فوتبال ایران در نیم‌فصل اول در شرایطی به انتها رسید که تیم‌ها یک هفته از مسابقات دور برگشت را هم برگزار کردند اما رقابت در نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ به مراتب سخت‌تر از نیم‌فصل نخست است چرا که همه تیم‌ها برای برد وارد زمین مسابقه می‌شوند، تفاوتی هم […]

فت فتو/کرمان قطار لیگ بیست و یکم فوتبال ایران در نیم‌فصل اول در شرایطی به انتها رسید که تیم‌ها یک هفته از مسابقات دور برگشت را هم برگزار کردند اما رقابت در نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ به مراتب سخت‌تر از نیم‌فصل نخست است چرا که همه تیم‌ها برای برد وارد زمین مسابقه می‌شوند، تفاوتی هم ندارد جایگاه و رتبه تیم مورد نظر در جدول چگونه باشد.

بازی با سرخ آبی‌ها درخشان‌ترین رقابت رفسنجانی‌ها در نیم فصل

به جرات می‌توان گفت مس رفسنجان تا به اینجای فصل، مسابقات درخشان بسیاری داشته و انتخاب کردن از بین آن‌ها سخت است اما اگر از بعد فنی نگاه کنیم دیدار مس برابر پرسپولیس در سرچشمه و برابر استقلال در تهران را می‌توان فنی‌ترین دیدارهای مس در نیم فصل نخست دانست چرا که شاگردان محمد ربیعی در این دو دیدار نشان دادند قصد باختن ندارند و تا آخرین لحظه جنگیدند. چیزی که در فوتبال و اساساً ورزش ایران کم پیدا می‌شود و باعث می‌شود چنین مسابقاتی نگاه بیشتری را به خود جلب کند.

می‌گویند چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است، تمام نکات را گفتیم اما اگر بخواهیم به نقاط ضعف مس رفسنجان در نیم فصل نخست نگاهی بیندازیم دو نکته بیش از دیگر نکات ذهن را به  طرف خود جلب می‌کند:

۱-امتیاز از دست دادن در دیدارهای خانگی: اگر به نتایج نیم فصل نخست مس رفسنجان نگاهی بیندازیم قطعاً درخواهیم یافت که شاید اگر مس رفسنجان برابر پرسپولیس، تراکتور و نساجی با سه امتیاز کامل زمین مسابقه را ترک می‌کرد الان رتبه مس در جدول بهتر بود اتفاقی که شاگردان ربیعی باید برای نیم فصل دوم به آن توجه داشته باشند کسب امتیاز کامل مسابقات خانگی است چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد می‌تواند به قیمت از دست رفتن جایکاه نارنجی پوشان رفسنجان تمام شود و آن‌ها باید  با رویای حضور در لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کنند.

۲-جلوگیری از دریافت گل‌های زود هنگام: دریافت گل در رشته‌هایی مانند فوتبال امری طبیعی است اما مس اگر می‌خواهد رتبه خود را در نیم فصل دوم حفظ کند باید در تعطیلات نیم فصل مدافعین خود را تقویت و از فضا دادن پشت دفاع به مهاجمان حریف ممانعت کند زیرا در نیم فصل دوم تمام تیم‌ها برای کسب سه امتیاز به زمین می‌آیند و دریافت گل در دقایق ابتدایی مسابقه کار را برای بازگشت به مسابقه سخت می‌کند.

سخت‌ترین فصل نقل و انتقالات

تیم‌های خوزستانی و اصفهانی به علت حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به دنبال تقویت تیمشان هستند و به علت اینکه فولاد و سپاهان تنها نمایندگان ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا هستند بازیکنان زیادی خواهان پیوستن به این دو تیم هستند تا بتوانند با حضور در لیگ قهرمانان آسیا خود را به استعدادیاب های تیم‌های خارجی بیش از گذشته نشان دهند تا راهشان برای حضور در لیگ‌های حاشیه خلیج فارس و لیگ‌های مختلف اروپا هموار شود زیرا همه بازیکنان نمی‌توانند در تیم ملی بازی کنند و برای رفتن به تیم‌های خارجی شانس خود را از طریق حضور در لیگ قهرمانان آسیا امتحان می‌کنند.

همین دلایل نقل و انتقالات این فصل را برای سایر تیم‌ها ازجمله مس رفسنجان در پنجره زمستانی نقل و انتقالاتی فوتبال ایران سخت کرده و اگر مسولان و کادر فنی مس رفسنجان می‌خواهند از این بازار شکار داشته باشند باید در سریع‌ترین زمان وارد بازار نقل و انتقالات شوند و بازیکنان مورد نطر خود را به خدمت بگیرند.

نیم‌فصل دوم سخت‌تر از نیم‌فصل اول!

نیم فصل دوم رقابت‌هایی که به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود سخت‌تر از نیم فصل نخست آن‌هاست و تیم‌ها برای امتیاز از دست ندادن و جانماندن از کورس کسب سهمیه و قهرمانی باید روی امتیازات مسابقاتی که میزبان هستند حساب ویژه‌ای باز کنند.

شاید برایتان عجیب باشد اما تیم‌های بی‌شماری در طول تاریخ بودند که نیم فصل نخست مسابقات را با صدر نشینی و نتیجه مطلوب به پایان برده‌اند اما در نیم فصل دوم به ورطه سقوط به دسته پایین‌تر کشیده شده‌اند که این باید زنگ خطری برای مس رفسنجان باشد. 

تیمی که می‌توان گفت در نیم فصل اول به عنوان تیمی که دومین فصل حضورش در لیگ برتر را سپری می‌کند نتایج مطلوبی را کسب کرده اما اگر در خواب نتایج کسب شده در دور رفت مسابقات بماند می‌تواند به قیمت از دست دادن نتایج مطلوب نیم فصل نخست شود.

مس رفسنجان اگر می‌خواهد در نیم فصل دوم به دنبال سهمیه آسیا و یا طبق ادعای سرمربی‌اش رتبه تک رقمی باشد قطعاً باید برای حضور در رقابت‌های دور برگشت تقویت شود و همچنین از حاشیه دوری کند. اتفاقی که از تیم‌های تحت هدایت محمد ربیعی کمتر شاهد بودیم.

به نظر می‌رسد در نیم فصل دوم هم همین رویه را از مس رفسنجان شاهد باشیم و همچنین نتایج گذشته را فراموش کنند و در خواب آن نتایج نمانند.

انتهای پیام




مس رفسنجان در خواب نتایج مطلوب نیم‌فصل نماند

منبع: ایـسنا
? مس رفسنجان در خواب نتایج مطلوب نیم‌فصل نماند