مسیر شهدا همان راه سعادت است

وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: راه سعادت ما همان مسیری است که شهدا رفتند و چیزی جز پیمودن آن مسیر نیست. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری 《نذیر کرمان》 رضا مراد صحرایی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم استان کرمان با اشاره به شهدای دانش‌آموز و معلم حادثه سیزده دی بیان […]

وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: راه سعادت ما همان مسیری است که شهدا رفتند و چیزی جز پیمودن آن مسیر نیست.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری 《نذیر کرمان》 رضا مراد صحرایی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم استان کرمان با اشاره به شهدای دانش‌آموز و معلم حادثه سیزده دی بیان کرد: روزبه‌روز پرده‌ای از اسرار نهفته این شهدا بر ما آشکار می‌شود.

 
وی ادامه داد: همان‌طور که وعده کردم به نام هر یک از این شهدای بزرگ مدرسه‌ای خواهیم ساخت تا نمادی باشد از دانش آموزان ایرانی که در کلاس درس شهید سلیمانی درخشیدند و به فضل خدا برای یکایک آن‌ها مدرسه خواهیم ساخت و خوشبختانه اولین مدرسه در چهلم این شهدا افتتاح شد.
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دست‌نوشته یکی از این شهدا گفت: پویشی را به عنوان پویش من می توانم را با محوریت معاونت پرورشی کرمان در سراسر کشور راه‌اندازی خواهیم کرد.
 
صحرایی با تاکید بر این‌که قصه هر یک از این دانش‌آموزان باید در کتاب نگاشته بشود تا مادران آینده در لالایی‌شان برای فرزندان‌شان بخوانند که چگونه کودکان و نوجوانان این سرزمین در محفل حاج‌قاسم سلیمانی و روح بلند او بزرگ شده‌اند گفت: مادران باید درحالی که فرزندان‌شان را نوازش می‌کنند تا به خواب فرو روند بگویند که چگونه میلاد شادکام برای مادرش نامه نوشته است.
 
وی به اولین روز درسی بعد از شهادت دانش‌آموزان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و گفت: در آن روز صحنه‌های خلاقانه‌ای توسط دوستان این شهدا رقم خورد و  بچه‌ها به‌جای دوستان شهیدشان حاضر گفتند، این روز باید توسط هنرمندان کشور به اثری بزرگ تبدیل شود.
 
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: روایت این بیست و چند نفر همانند آن بیست و سه نفر دانش‌آموز سرافراز دفاع مقدس باید سینه به سینه نقل شود تا این فرهنگ در میان ما باقی بماند. 
صحرایی با اشاره به گنجینه بی‌نظیر وصیت‌نامه شهدا، عنوان کرد: باید به این گنجینه‌ها مراجعه کرد تا راه سعادت‌مان را بیاییم و راه سعادت ما همان مسیری است که شهدا رفتند و چیزی جز پیمودن آن مسیر نیست.
 
وی افزود: موضوع مهمی که در وصیت‌نامه شهید حاج‌قاسم سلیمانی وجود دارد، جمهوری اسلامی است اگر امروز تنها همین یک راهبرد را اگر دنبال کنیم موفق خواهیم بود و به تمام آرمان‌های شهدا دست پیدا خواهیم کرد.
 
وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: در وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی آمده است که جمهوری اسلامی ایران حرم است و اگر این حرم باقی بماند سایر حرم‌ها باقی خواهند ماند به‌راستی جمهوری اسلامی چه ویژگی مهمی دارد که این‌گونه این شهید بزرگ خود را جان فدای آن و ملتش می‌داند و هزاران بار حاضر است که جان خود را فدای ملت کند.
 
صحرایی با اشاره به وصیت‌نامه سایر شهدا گفت:  واژه ولی‌فقیه و حجاب از جمله واژه‌های پرتکرار در وصیت‌نامه شهدا هست و نسبت عجیبی بین این دو در کلام شهدا وجود دارد که در کلام شهدا قابل تامل است.
 
وی عنوان کرد: اطاعت از ولی‌امر اطاعت از خداوند متعال، پیامبر، ائمه و قرآن کریم است از این‌رو شهید سلیمانی معلم‌گونه ما را به اطاعت از ولی‌فقیه که به معنای اطاعت از قرآن و ائمه معصومین است، دعوت می کند و حجاب که به نظر ساده می‌رسد اما گویی کلید همه گنج‌ها است و باید آن‌را محکم نگه‌داشت.
 
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: اگر کوتاهی می‌کنیم  و کم‌تر به خانواده شهدا سر می‌زنیم از روی اراده نیست بلکه از روی ناکامی‌هایی است که در وجود ما است و توفیق خدمت‌کردن به شما خانواده شهدا باید در ما باشد.
انتهای خبر/ پسند 




مسیر شهدا همان راه سعادت است

منبع:آرمـان
? مسیر شهدا همان راه سعادت است