مسجد تنها مرکزی است که ما را به اهدافمان نزدیک می‌کند

نذیر کرمان/کرمان مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید برآنکه باید در هر محله روستا یک مسجد داشته باشیم، گفت: مسجد تنها مرکزی است که می‌تواند ما را به اهدافمان نزدیک کند. سردار ضیاءالدین حزنی صبح امروز هشتم آبان ماه در اولین گردهمایی فعالان امر مسجد در حسینیه ثارالله کرمان با اشاره به […]

نذیر کرمان/کرمان مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید برآنکه باید در هر محله روستا یک مسجد داشته باشیم، گفت: مسجد تنها مرکزی است که می‌تواند ما را به اهدافمان نزدیک کند.

سردار ضیاءالدین حزنی صبح امروز هشتم آبان ماه در اولین گردهمایی فعالان امر مسجد در حسینیه ثارالله کرمان با اشاره به نقش مسجد به ویژه در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی کارش از مساجد شروع شد و اولین سخنرانی امام راحل از مسجد اعظم قم برای انقلاب آغاز شد و در هشت سال دفاع مقدس بهترین آدم‌های این کشور نیز محصول مساجد بودند که شهدا هستند.

او با بیان این مطلب که مساجد برای نظام ما سرتا پا خیر و برکت بوده، افزود: اقدامات صورت گرفته در مساجد به ویژه فعالیت‌های فرهنگی با حضور پایگاه‌های مقاومت تاثیر زیادی داشته است.

مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، مراکز رسیدگی به مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد کانون فرهنگی، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، موسسه عمران، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج مساجد، حوزه‌های علمیه و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و سپاه‌های استانی و رده‌های مهم سپاه در سراسر کشور از مجموعه‌هایی هستند که می‌توانند مساجد را به روزهایی برگردانند که مدنظر رهبری است.

او افزود: بزرگترین مرکز شیعه‌شناسی دنیا در اسرائیل و تلاویو است و قوی ترین مفسران و محققان و پیشرفته‌ترین امکانات مالی و انسانی در اختیار رژیم صهیونیستی هستند تا بتوانند به شیعه ضربه بزنند و در داخل کشورهای اسلامی برای مطرح کردن خودشان نفوذ کنند.

حزنی بیان کرد: ۷۸ هزار مسجد(شامل حسینیه، زینبیه، مسجد جامع و …) در سطح کشور داریم که ۶۲ هزار و ۲۱۰ مسجد متعلق به شیعیان و ۱۵ هزار و ۸۷۷ متعلق به اهل سنت است. 

او با اشاره به اینکه مسجد تنها مرکزی است که می‌تواند ما را به اهدافمان نزدیک کند، اظهار کرد: ۶۰ درصد مساجد شیعیان احتیاج به بازسازی و نیاز به روحانی دارند و فضای مناسبی هم ندارند و ۴۰ درصد مساجد تعطیل هستند و چند درصد مساجد در ماه‌های محرم و صفر باز می‌کنند.

مسئول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید برآنکه باید در هر محله روستا یک مسجد داشته باشیم، تصریح کرد: باید به ازای هر ۵۰۰ نفر یک مسجد در کشور داشته باشیم که ۹۲ هزار و ۵۹۴ مسجد کمبود داریم. باید کسری مساجد برای شیعیان و اهل سنت در کشور را برطرف کنیم.

او گفت: ۳۴۸۵ مسجد، ۱۰۱۳ حسینیه، فاطمیه و زینبیه در استان کرمان داریم. در شرایطی که بر اساس جمعیت استان کرمان و با توجه به جمعیت حدود یه میلیون و ۱۶۴ هزار نفری، این خطه باید ۶۶۲۹ مسجد داشته باشد لذا حدود ۱۸۳۱ مسجد در استان کرمان کم داریم.

او تاکید کرد: مسئولیت شرعی و قانونی نسبت به مسجد داریم و از طریق مساجد می‌توان در برابر استکبار و زورگویان ایستاد.
انتهای پیام




مسجد تنها مرکزی است که ما را به اهدافمان نزدیک می‌کند

منبع: ایـسنا
? مسجد تنها مرکزی است که ما را به اهدافمان نزدیک می‌کند