مساجد مرکز اجتماع وهمدلی مسلمانان است

حجت الاسلام شجاعی درجمع مردم زرند در مسجد جامع این شهر گفت: مساجد همواره درطول تاریخ اسلام به عنوان پایگاههای مردمی و مکانهایی که منشأ بسیاری از جوشش ها وخیزش ها بودند مطرح بوده است به گزارش فت فتواز کرمان :حجت الاسلام مهدی  شجاعی امام جمعه زرند درجمع مردم ولایت مدار زرند  در مسجد جامع […]

حجت الاسلام شجاعی درجمع مردم زرند در مسجد جامع این شهر گفت: مساجد همواره درطول تاریخ اسلام به عنوان پایگاههای مردمی و مکانهایی که منشأ بسیاری از جوشش ها وخیزش ها بودند مطرح بوده است

به گزارش فت فتواز کرمان :حجت الاسلام مهدی  شجاعی امام جمعه زرند درجمع مردم ولایت مدار زرند  در مسجد جامع این شهربا گرامی داشت۳۱  مرداد ماه که به عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شده است گفت: مساجد همواره درطول تاریخ اسلام به عنوان پایگاههای مردمی و مکانهایی که منشأ بسیاری از جوشش ها وخیزش ها بودند ونه فقط یک عبادتگاه ومحل سجده وبندگی و راز ونیازبا خدا بلکه به عنوان یک مرکز اجتماع وهمدلی وهماهنگی مسلمین وقرار گرفتن آنهادرکنارهم مطرح بوده است که ان شاء الله این جایگاه باید حفظ وتقویت شود واثرات خودش را درجامعه داشته باشد.

وی افزود :اگر ما بخواهیم آن  تمدن نوین اسلامی را تحقق ببخشیم، از رهگذرتوجه وحضور درمساجد اتفاق خواهد افتاد ، چیزی که متاسفانه شاهد هستیم این است که مسجد فروغ پیشین خودش را از دست داده است ومردم وخصوصاً نسل جوان ما باید حضورشان درمساجد پُر رنگ تر باشد.

امام جمعه زرند ،آغاز حرکتهای مردمی ازمساجد عنوان نمود وگفت: امروز اگر انقلاب ما پیروز شد وتوانستیم دردفاع مقدس آن خدمات شایسته وارزنده را داشته باشیم، یکی ازمهمترین عوامل واسبابی که باعث موفقیت مردم ما در پیروزی انقلاب و درمبارزاتشان علیه رژیم ستم شاهی وبعد ازآن دردوران دفاع مقدس ودرحوزه های مختلف دیگرشکل گرفته بواسطه حضور آنها درمساجد است وبسیاری حرکتها از مساجد آغاز شد  ویقیناً اگر ما بخواهیم آن  تمدن نوین اسلامی را تحقق ببخشیم، از رهگذرتوجه وحضور درمساجد اتفاق خواهد افتاد ، چیزی که متاسفانه شاهد هستیم این است که مسجد فروغ پیشین خودش را از دست داده است ومردم وخصوصاً نسل جوان ما باید حضورشان درمساجد پُر رنگ تر باشد.

بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۱ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

کعبه نخستین خانه‎توحید و یکتا پرستی و اولین جایگاهی است که برای پرستش خدای یگانه ساخته شده است.

مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است، و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.

مسجدالأقصی در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجد‌النبی قرار می‌گیرد. از آنجا که مسجدالأقصی قبله اول مسلمانان بوده، نزد آنان از جایگاهی والا برخوردار می‌باشد.

یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (علیه السلام )  است و الان ظهور نمی­ کند. بر پایه این اعتقاد مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد.

خبرنگار:حسین بخشی




مساجد مرکز اجتماع وهمدلی مسلمانان است

منبع: خــبرگزاری بســیج
? مساجد مرکز اجتماع وهمدلی مسلمانان است