مسئول دفتر نمایندگی بعثه در کرمان: شعار حج امسال خودسازی، انسجام و اقتدار اسلامی است

کرمان – فت فتو – مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان شعار امسال حج را خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی عنوان کرد. به گزارش فت فتو، حسین زنگی آبادی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ۱۴ و ۱۵ خرداد افزود: […]

کرمان – فت فتو – مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان شعار امسال حج را خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی عنوان کرد.

به گزارش فت فتو، حسین زنگی آبادی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ۱۴ و ۱۵ خرداد افزود: به فرموده حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه اگر مردم حج و زیارت خانه خداوند را فراموش و آن را ترک کنند؛ عذاب الهی بر آن ها نازل خواهد شد و کسی به فریادشان نخواهد رسید.

وی اظهار داشت: همچنین پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی(ع) فرمودند، یا علی ١٠ نفر از امت من کافرند و کافر از دنیا می روند که مورد دهم از این ۱۰ مورد آن است که اگر کسی که در وسعت قرار بگیرد و مستطیع شود و عمدا حج را ترک کند، جزو گروه کفار است.

وی با بیان اینکه کعبه معظمه خانه هدایت کانون، رحمت، دعوت، برکت ، عزت و عظمت و حریت و امنیت و قداست است ادامه داد: کعبه خانه قدرت، جلال، هویت، امامت، محبت، برائت، سیاست، مقاومت، نهضت و معیشت و وحدت است و اگر حج بی برائت باشد حج قیامی نیست و حج قیامی یعنی برائت از مشرکین. 

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان با بیان اینکه همه مسئولیت ها و ارزش ها در پرتو قیام است تصریح کرد: در قرآن و روایات بسیاری درباره قیام آمده و نخستین قیام تفکر و اندیشه است و اینکه چرا امروز مسائل دینی ما از جمله نماز، روزه و حج مورد هجمه دشمن قرار گرفته،  جای تفکر دارد. 

وی با بیان اینکه نماز و یا حج خواندنی نیست بلکه به پا داشتنی است گفت: نماز و حجی که قیامی نباشد هیچ دشمنی از آن نمی هراسد مگر نه این است که در مسجد النبی و مسجد الاقصی بسیار نمازهای عجیب خوانده و قرآن ها ختم می شوند؛ کافی نیست اقامه آن است که جلوی ستم و ظلم بلند شوند و اسلام ناب را زنده نگه دارند. 

زنگی آبادی افزود: بعد از سرکوب شدن کرونا یکهزار و ۲۵۰ نفر حاجی از استان کرمان در ۱۰ کاروان به همراه ۱۰ مدیر، ۱۰ روحانی، تعدادی معینه و معین و ۱۷ خادم فرهنگی عازم می شوند. 

وی با بیان اینکه با توجه به ۳۰۰ درصد اضافه شدن هزینه حج توسط عربستان صعودی گفت: این مبلغ اضافه شده برای تمامی کشورهای اسلامی لحاظ شده که به گفته خودشان برای هزینه وسایل سرمایشی به خاطر گرمای عربستان است . 

وی خاطرنشان کرد: تمامی ثبت نام ها با وجود درخواست های زیاد کامل شده است.




مسئول دفتر نمایندگی بعثه در کرمان: شعار حج امسال خودسازی، انسجام و اقتدار اسلامی است

منبع: ایرنـا
? مسئول دفتر نمایندگی بعثه در کرمان: شعار حج امسال خودسازی، انسجام و اقتدار اسلامی است