مرغ در کرمان به ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان می‌رسد

فردای کرمان ـ پروین میرزاحسینی:افزایش قیمت مرغ طی ماه‌ اخیر به ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان،این مادۀ پروتئینی را از سفرۀ بسیاری از خانواده‌ها حذف کرد؛ اگرچه در کرمان و به گفتۀ رئیس اتحادیه قصاب،مرغ و ماهی هم‌اکنون قیمت هر کیلو مرغ ۴۳ هزار و ۵۵۰ تومان است اما منصوری‌نیا پیش‌بینی می‌کند که  نرخ مرغ […]

فردای کرمان ـ پروین میرزاحسینی:افزایش قیمت مرغ طی ماه‌ اخیر به ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان،این مادۀ پروتئینی را از سفرۀ بسیاری از خانواده‌ها حذف کرد؛ اگرچه در کرمان و به گفتۀ رئیس اتحادیه قصاب،مرغ و ماهی هم‌اکنون قیمت هر کیلو مرغ ۴۳ هزار و ۵۵۰ تومان است اما منصوری‌نیا پیش‌بینی می‌کند که  نرخ مرغ در کرمان به همان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد رسید. 

وی به فت فتو گفت که مازاد تولید در کشور و استان و همزمان،کاهش قدرت خرید مردم،همچنین،از آنجا که هنوز برخی مرغداران از نهادۀ‌ دولتی برخوردار بودند؛ عرضۀ مرغ ۴۳ هزار و ۵۵۰ تومانی را هم سودآور‌ کرده اما این شرایط پایدار نخواهد بود و مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومانی در راه است.

عبدالرضا منصوری‌نیا ۱۱ خردادماه در گفت‌وگو با خبرنگار فردای کرمان بیان کرد:«مازاد تولید در کشور و استان سبب کاهش قیمت مرغ زنده شد و به تناسب آن قیمت برای مصرف‌کننده نیز کاهش یافت و در حال حاضر مرغ در کرمان با قیمت ۴۳ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش می‌رسد».

وی ادامه داد:«تعدادی از مرغداران هنوز از نهادۀ دولتی برخوردار بودند و به همین دلیل این کار امکان‌پذیر شد و ضرر چندانی به تولیدکننده وارد نشد،اما در آینده که قرار باشد از نهادۀ با قیمت آزاد برای تغذیۀ مرغ استفاده شود،نرخ مرغ به قیمت مصوبی که اعلام شده برمی‌گردد».

رئیس اتحادیه صنف قصاب،مرغ و ماهی کرمان با اشاره به روند تولید مرغ در استان،افزود:«در حال حاضر یک سردرگمی وجود دارد اما خوشبختانه دولت حمایت‌های خوبی داشته و اعلام کرده حتی اگر تقاضا برای خرید مرغ نباشد پشتیبانی امور دام،مرغ تولیدکنندگان را به قیمت مصوب یا قیمت تمام‌شده خریداری می‌کند. این کار خوبی است که هم‌اکنون هم در حال اجراست».

وی ادامه داد:«بانک‌ها هم همکاری خوبی با تولیدکنندگان داشتند و بانک کشاورزی وام‌های خوبی پرداخت می‌کند و سخت‌گیری دربارۀ چک برگشتی و … ندارد و قرار شده نهایت همکاری را با مرغداران انجام دهند تا از نظر سرمایه در گردش مشکلی پیش نیاید».

منصوری‌نیا دربارۀ نهاده نیز توضیح داد:«کمبود نهاده نداریم و از این پس در سامانۀ بازارگاه هم نهاده با نرخ آزاد عرضه خواهد شد. ممکن است چند روزی وقفه‌‌ای ایجاد شود اما نهاده با نرخ آزاد وجود دارد و تولیدکنندگان به راحتی می‌توانند آن را تهیه کنند».

وی تاکید کرد:«از نظر توزیع مرغ هم در استان مشکلی وجود ندارد و هیچ کمبودی در بازار مرغ نداریم».

رئیس اتحادیه صنف قصاب،مرغ و ماهی کرمان درخصوص وضعیت خرید مرغ نیز گفت:«ابتدا که قیمت مرغ افزایش یافت،تقاضای مردم مقداری کاهش پیدا کرد اما در حال حاضر به‌مرور بازار روند افزایشی به خود گرفته و خرید مرغ بیشتر شده است». /پ




مرغ در کرمان به ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان می‌رسد

منبع:خبر کرمان
?

مرغ در کرمان به ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان می‌رسد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی