مردم کرمان به نیت حاج قاسم ۳۰ هزار جلد کتاب نذر کردند

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: در طرح نذر کتاب به نیت شهید سلیمانی، بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی و مناطق محروم استان اهدا شده است. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محسن روحی ترویج فرهنگ کتابخوانی را وظیفه همگانی دانست و با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب […]


مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: در طرح نذر کتاب به نیت شهید سلیمانی، بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی و مناطق محروم استان اهدا شده است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محسن روحی ترویج فرهنگ کتابخوانی را وظیفه همگانی دانست و با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب در اهمیت مطالعه و کتابخوانی، گفت: امیدواریم عادت خوب کتابخوانی فراگیر شود.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی شمال استان کرمان عنوان کرد: در اهمیت کتاب و کتابخوانی همان بس که معجزه دین ما کتاب است؛ کتاب تغدیه روح است و انسان باید در راه کسب علم تلاش کند، یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی اهل کتاب و مطالعه بودن، بود به‌طوری که ایشان‌ حتی در میدان جنگ و عملیات‌های خارجی نیز از این امر غافل نبودند و امیدواریم همه به‌ویژه مردم دیار کریمان از این شهید پیروی کنیم.

روحی با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در استان کرمان، تصریح کرد: جشنواره انتخاب کتاب سال استان پس از ۲ سال وقفه، ۲۸ آبان‌ماه در شهر سرچشمه برگزار و از ۱۱ کتاب برگزیده کتاب استان تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان رابر در هشتمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران یکی از ۱۲ شهر منتخب بود که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از فعالان این امر در رابر تقدیر خواهد شد، افزود: سال گذشته روستای دهبکری از توابع شهرستان بم عنوان روستای دوستدار کتاب ایران را به دست آورد و امسال نیز در دومین سال متوالی این عنوان از آن روستای نصرت‌آباد از توابع شهرستان سیرجان شد که ۵ آذرماه امسال از فعالان کتاب این روستا نیز تقدیر می‌شود.

روحی برپایی نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تقدیر از کتابداران و فعالان کتاب و… را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در استان برشمرد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۶۳ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد و مدارس با اولویت مناطق محروم اهدا شد و این کار تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به صدور سالانه ۶۰۰ مجوز نشر کتاب در استان، ابراز داشت: یکی از برنامه‌های ما ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از طریق مساجد است، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در این حوزه فعالیت‌های خوبی دارند و در جشنواره‌های متعدد کتابخوانی نیز حائز رتبه‌های برتر کشوری شده‌اند، طرح شنبه‌های با کتاب از طرح‌های موفقی است که در بعضی از مساجد استان در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۳ کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال تعداد آنها به ۱۳۵ کتابخانه برسد. ۱۳۵ هزار نفر از مردم کرمان عضو کتابخانه‌ها هستند و شاخص امانت کتاب در استان ۳۵ درصد رشد داشته اشت.

وی افزود: استان کرمان سال گذشته در جشنواره‌های مختلف کتابخوانی از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی رتبه اول را به دست آورد و بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم استان در این جشنواره شرکت کردند که افتخاری برای استان کرمان است.

روحی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح نذر کتاب در کرمان اشاره کرد و گفت: در طرح نذر کتاب به نیت شهید سلیمانی بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی و مناطق محروم استان اهدا شده است. این طرح ادامه دارد و امیدواریم مردم نیز استقبال خوبی از آن داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پایان با اشاره به بهسازی، بازسازی و شاداب‌سازی ۴۰ کتابخانه‌ استان از ابتدای دولت مردمی تاکنون، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان دولت تمام کتابخانه‌های عمومی استان بهسازی، بازسازی و شاداب‌سازی شود و بتوانیم سرانه مطالعه را در استان افزایش دهیم.

پایان پیام / ۳۷۶۳ /ش





مردم کرمان به نیت حاج قاسم ۳۰ هزار جلد کتاب نذر کردند

منبع: فــارس
? مردم کرمان به نیت حاج قاسم ۳۰ هزار جلد کتاب نذر کردند