مردم از مشاوره دارویی در داروخانه‌ها غافلند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مشاوره دارویی دارای اهمیت زیادی است و مردم حتما سئوالات خود را در زمان حضور در داروخانه‌ها بپرسند، زیرا این مشاوره دارویی کمک‌کننده است اما از آن غافل هستیم. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، علی اسدی‌پور ظهر امروز پنجم شهریورماه در نشست خبری به‌مناسبت روز […]


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مشاوره دارویی دارای اهمیت زیادی است و مردم حتما سئوالات خود را در زمان حضور در داروخانه‌ها بپرسند، زیرا این مشاوره دارویی کمک‌کننده است اما از آن غافل هستیم.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، علی اسدی‌پور ظهر امروز پنجم شهریورماه در نشست خبری به‌مناسبت روز داروساز اظهار کرد: در دوران کرونا شاهد جان باختن تعداد زیادی از هموطنان در هر روز بودیم و در آن شرایط اهمیت داروسازی برای ما مشخص شد و چشم همه به داروسازان بود.

وی بیان داشت: پزشکان و داروسازان و سایر فعالان این حوزه بدون یکدیگر کاری از دستشان برنمی‌آید و همه باید دست‌به‌دست هم دهند تا کارها را جلو ببرند.

اسدی‌پور از حضور جوانان فعال در انجمن داروسازان استان کرمان خبر داد و افزود: امیدوارم در سال‌های آینده شاهد تحولاتی در داروسازی باشیم و همه باید همت کنیم.

وی تصریح کرد: بازار دارو نباید رقابتی باشد زیرا داروخانه‌ها مشمول قانون تجارت نیستند و توصیه این است، فرهنگ به گونه‌ای باشد که دارویی تجویز نشود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مصرف خودسرانه و زیاد دارو به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، ابراز داشت: رقابت اصلی در مصرف کمتر داروهاست و قانون تجارت نمی‌تواند در این حوزه دخل و تصرف کند.

اسدی بیان داشت: مشاوره دارویی دارای اهمیت زیادی است و مردم حتما سئوالات خود را در زمان حضور در داروخانه‌ها بپرسند، زیرا این مشاوره دارویی کمک‌کننده است اما از آن غافل هستیم.

بیمه‌ها، پول داروخانه‌ها را بدهند

در همین حال علی بلوچی عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان استان کرمان نیز در این نشست اظهار داشت: مطالبات معوق در پی گران شدن دارو داریم که بیمه‌ها به‌غیر از بیمه سلامت که پرداخت‌هایش به‌روز است، در پرداخت ماهیانه بدقولی می‌کنند و چند ماه است که طلب داروخانه‌ها را نپرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه کرمان یک استان صنعتی و معدنی است و تعداد زیادی از افراد زیرپوشش شرکت‌های معدنی هستند، ادامه داد: شرکت‌های خصوصی بیمه معوقات زیادی دارند و این امر موجب شده خدمت‌رسانی به برخی از اقشار ازجمله بازنشستگان فولاد با مشکل مواجه شود.

بلوچی همچنین معوقات را موجب مختل شدن صنعت دارویی کشور خواند و ابراز داشت: نقدینگی در آینده صنعت داروسازی نقش زیادی دارد و باید تدبیری اندیشیده شود تا این مشکلات نباشد و ما باید بتوانیم، دارو بخریم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





مردم از مشاوره دارویی در داروخانه‌ها غافلند

منبع: فــارس
? مردم از مشاوره دارویی در داروخانه‌ها غافلند