مردمی بودن رمز شاخص شدن شهیدان رجایی و باهنر بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان مردمی بودن را از شاخص‌های دولت شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد که موجب شد به‌عنوان شهدای شاخص دولت معرفی شوند. به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در ویژه برنامه گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت […]


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان مردمی بودن را از شاخص‌های دولت شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد که موجب شد به‌عنوان شهدای شاخص دولت معرفی شوند.

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در ویژه برنامه گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت با تبریک هفته دولت اظهار داشت: جهان در طی تاریخ فرمانروایان حاکمان فرماندهان مختلفی را به تصویر کشیده است و کتاب‌های زیادی درباره شخصیت‌های جهانی نوشته شده است.

امام جمعه کرمان بیان داشت: در نظام دینی اما شاخص شدن افراد به‌علت روحیه حاکم بر روح و روان آن شخصیت است که بروز می‌کند و شهیدان رجایی و باهنر اگر شهدای شاخص دولت می‌شوند شاه‌بیت ان به روحیه و روی آنها برمی‌گردد.

علیدادی‌سلیمانی از حیات علمی، سیاسی و اخلاق‌مداری به‌عنوان ویژگی‌های بارز شهید باهنر نام برد و عنوان کرد: شهید باهنر در حوزه و دانشگاه درخشید و ازجمله اندیشمندان اسلامی است.

وی افزود: شهید باهنر در رکاب امام راحل بود و شخصیتی کم‌نظیر و الگوست و وی هم‌تراز با جایگاه علمی همچنین در اخلاق، رفتار و ادب زبانزد است.

مهرابی معاون استاندار کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: ما دانش آموخته دو روش شهید باهنر در مدرسه و دانشگاه هستیم و اکنون که ۴۰ سال از شهادت شهیدان رجایی و باهنر می‌گذرد؛ اما تاکنون دولتی مانند دولت شهید رجایی و شهید باهنر نداشته‌ایم.

وی ابراز داشت: همه ما افتخار می‌کنیم اگر بتوانیم گوشه‌ای از صداقت تلاش عمل و بی‌ادعایی شهیدان رجایی و باهنر را به منصه ظهور برسانیم و یکی از نمودها برای انتخاب دولت آیت‌الله رئیسی هم مردمی بودن بود.

لزوم بهره‌برداری از موزه شهید باهنر در تاریخ معاصر

مهدی صدفی مسؤول ستاد اولین کنگره شهید باهنر در سال ۸۰ اظهار داشت: موزه شهید باهنر در سال ۸۰ همزمان با برگزاری نخستین کنگره شهید باهنر و با مساعدت سردار رئوفی‌نژاد فرمانده وقت سپاه ثارالله و مرحوم محمودی استاندار کرمان و زنده یاد آیت‌الله جعفری امام جمعه کرمان راه‌اندازی شد.

وی بیان داشت: بر اساس فرمایش رهبری برای انجام اقدامات ماندگار برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید باهنر اقداماتی چون بوستان شهید باهنر، مجموعه فرهنگی مذهبی شهید باهنر و و تبدیل منزل پدری شهید به موزه انجام شد.

صدفی ادامه داد: قرار شد منزلی مانند خانه پدری شهید باهنر ساخته شود که این اقدام صورت گرفت و وسایل شخصی شهید باهنر در کتابخانه و بقیه وسایل در موزه شهید باهنر قرار دارد و از این‌ مکان باید برای تاریخ معاصر بهره‌برداری شود.

به گزارش فارس، اجرای سرود، رونمایی از آثار فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در محل موزه شهید باهنر کرمان بود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب





مردمی بودن رمز شاخص شدن شهیدان رجایی و باهنر بود

منبع:فــارس
? مردمی بودن رمز شاخص شدن شهیدان رجایی و باهنر بود