مرثیه‌خوانی کرمانی‌ها در کنار علمدار عصر انقلاب

امشب، مرقد مطهر هفتادوسومین یار باوفای اباعبدالله‌الحسین(ع)، شاهد خیل عظیم عزاداران عاشوراست و طنین بلند اباالفضل اباالفضل تا عرش می‌رود و انعکاسش در بین‌الحرمین شنیده می‌شود. خبرگزاری فارس کرمان/ آمنه شهریارپناه: بلندای کوه‌های صاحب‌الزمان کرمان و مرقد مطهر هفتادوسومین یار با وفای اباعبدالله‌الحسین(ع)، طنین بلند اباالفضل اباالفضل تا عرش می‌رود و انعکاسش در بین‌الحرمین شنیده […]


امشب، مرقد مطهر هفتادوسومین یار باوفای اباعبدالله‌الحسین(ع)، شاهد خیل عظیم عزاداران عاشوراست و طنین بلند اباالفضل اباالفضل تا عرش می‌رود و انعکاسش در بین‌الحرمین شنیده می‌شود.

خبرگزاری فارس کرمان/ آمنه شهریارپناه: بلندای کوه‌های صاحب‌الزمان کرمان و مرقد مطهر هفتادوسومین یار با وفای اباعبدالله‌الحسین(ع)، طنین بلند اباالفضل اباالفضل تا عرش می‌رود و انعکاسش در بین‌الحرمین شنیده می‌شود.

آقای کدخدایی مداح معروف کرمانی تا جایی که می‌تواند فریاد می‌کشد و دلها را به کربلا و ظهر عاشورا می‌برد، او هرچه درباره ابالفضل می‌داند می‌خواند اما «علمدار نیامد»ش طوری دیگر مردم را احساساتی و صدای فریاد مردم را بلند می‌کند و یادها را به سمت همین سه چهار سال پیش در حوالی فرودگاه بغداد سوق می‌دهد.

اشک‌ها جاری می‌شود و شانه‌ها تندتند می‌لرزد، می‌رویم به روزی که سرباز امام و علمدار جبهه مقاومت در امتداد خط سرخ عاشورا به کربلائیان پیوست و تا همیشه نامش با علمدار عاشورا گره خورد.

 

 

قلب‌هایی که آن روز هزار تکه شد، دوباره می‌شکند و ریز ریز می‌شود، شاید هم کرمانیانِ داغدار راه بغض‌های چهارساله خود را باز کرده‌اند که این‌طور از چشمان‌شان باران بهاری راه افتاده است.

مداحیِ پیش از اذان مغرب تمام می‌شود اما هنوز چشم‌ها سرخ و اشکبار است، هر لحظه به جمعیت گلزار شهدا افزوده می‌شود و مشخص است امشب یعنی شب عاشورا اینجا میزبان خیل عظیمی از عزاداران عاشورا است و جمعیت زیادی می‌آیند تا در کنار حاج‌قاسم برای امام سوم خود و یاران مظلومش به سر و سینه بزنند.

مخصوصاً اینکه پرچم حرم حضرت‌زینب(س) هم اینجاست و بین عزاداران دست به دست شده و مردم خودشان را با آن متبرک می‌کنند.

امشب برای همه ما شیعیان شب سختی است، شاید تاکنون می‌توانستیم آن را درک کنیم، اما از ۱۳ دی ماه ۹۸ نگاه‌مان به عاشورا و لحظات نفس‌گیر آن عوض شده و عمق دیگری گرفته است.

تازه از عمق جان می‌فهمیم که چرا آیت‌الله امینی شب عاشورا برای امام زمان(عج) و آرامش قلب نازنین ایشان صدقه کنار می‌گذاشتند.

بیاییم با او همراه شویم و امشب بیشتر به فکر امام زمان(عج) باشیم و به تاسی از آیت‌الله امینی برای سلامتی آقا دعا کنیم و یاسین بخوانیم‌.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





مرثیه‌خوانی کرمانی‌ها در کنار علمدار عصر انقلاب

منبع: فــارس
? مرثیه‌خوانی کرمانی‌ها در کنار علمدار عصر انقلاب