مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در عنبرآباد برگزار شد

آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد باحضور پرشور اقشار مردم و سخنرانی امام جمعه در عنبرآباد برگزار شد. به گزارش “فت فتو” مراسم شب ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین قیام خونین ۱۵ خرداد با حضور مردم […]

آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد باحضور پرشور اقشار مردم و سخنرانی امام جمعه در عنبرآباد برگزار شد.

به گزارش “فت فتو” مراسم شب ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین قیام خونین ۱۵ خرداد با حضور مردم و مسئولان در حسینیه سیدالشهداء (علیه السلام) شهرک امام برگزار  شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام‌جمعه شهرستان عنبرآباد در این مراسم با تسلیت این رحلت جانگداز گفت: عروج ملکوتی امام در شب چهاردهم خرداد سال ۶۸ حادثه‌ای بسیار تلخ و جان‌سوز بود این حادثه مهم ابعاد مختلفی داشت از یک طرف موجب غم و اندوه بی‌پایان در جهان اسلام مخصوصاً در بین مسلمانان ایران شد و از یک‌ طرف موجب بزرگداشت و تثبیت جمهوری اسلامی در چشم جهانیان شد.

وی گفت: رحلت امام حادثه‌ای بود که دشمنان ایران و اسلام از مدت‌ها قبل انتظار آن را می‌کشیدند این حادثه می‌توانست یک بحران بزرگ برای کشور باشد اما به لطف خدای متعال و با نظر امام عصر علیه‌السلام در فاصله بسیار کوتاهی پس‌از رحلت امام در کمتر از بیست و چهار ساعت، زمامداری جمهوری اسلامی ایران به دست کسی سپرده شد که به گواهی دوست و دشمن شاگرد خلف مکتب امام بود و انقلاب اسلامی را در همان مسیر امام و مکتب امام و اهداف امام به پیشبرد.

حجت الاسلام والمسلمین بامری عنوان کرد: یک‌ سال بعد از رحلت امام به‌مناسبت سالروز رحلت امام، مقام معظم رهبری در دهم خرداد سال ۶۹ بیانیه‌ای کامل و جامع صادر کردند که در واقع منشور معارف انقلاب اسلامی و در بردارنده خطوط کلی نظام است که در شب رحلت امام عزیز مرور کوتاهی بر این بیانیه داشته‌ باشیم.

 وی از اهم نکات آن بیانیه زنده نگهداشتن یاد، نام و درس امام دانست و گفت: یکی از آفاتی که بر سر راه انقلاب ایجاد مشکل می‌کند و  فتنه‌انگیزی می‌کند مسئولینی هستند که از راه و رسم و خط امام و مکتب امام دور می‌شوند و برای نجات از دست منحرفین و نفوذی‌ها و کج‌فهم ها باید بیشتر از همه‌چیز یاد امام، راه امام و درس امام زنده بماند.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: اخلاق و کردار حضرت امام، تجسم انسان مؤمن و انقلابی بود و این باید زنده بماند، لذا باید امام الگوی هر فرد انقلابی باشد مخصوصاً کسانی که دارای پست و مسئولیت و مقام و منصب هستند.

وی گفت: امام شاخص، ستون، محور، اسوه و اصل است و در تاریخ اسلام وجود داشت شخصیت‌هایی که همیشه راه‌گشا و نشان‌دهنده مسیر حق و حقیقت بودند مانند عمار، یاسر، مالک‌اشتر.

حجت الاسلام بامری افزود: حکومت اسلامی نیاز به چهره‌های اثرگذار و تعیین‌ کننده دارد تا بتواند مثل همیشه هسته‌ مرکزی مردم عادی و عموم جامعه را با خودش همراه کند لذا در جملات امیرالمؤمنین می‌بینیم که حضرت فرمودند: اگر چهل نفر انسان با اراده و ثابت‌قدم پیدا می‌کردم با کودتاگران سقیفه برخورد می‌کردم.

وی اظهار کرد: امام هسته مرکزی این انقلاب است که همه باید خود را با شخصیت ایشان تطبیق دهیم و بسنجیم.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه تحقق اسلام بزرگ‌ترین وظیفه ما است عنوان کرد: انقلاب اسلامی به آسانی به دست ما نیامده‌است و در طول تاریخ چند هزار شیعه و چقدر افراد بی‌گناه قربانی شدند تا سال پنجاه و هفت مردم به این بلوغ برسند که باید تحت فرمان ولی‌فقیه باشند چه شکنجه‌هایی که در زندان‌ها رخ داد و چه جوان‌هایی که در میدان مبارزه پرپر شدند همه و همه برای رسیدن به حکومت اسلامی بود حالا این حکومت در دستان ما است و ما در قبال این موهبت باید در هر منصب و جایگاه که قرار داریم اسلام را در محیط و در زندگی شخصی و فردی خودمان جاری کنیم.

 وی افزود: اولین ماموریت‌ پیامبران الهی، نجات دادن مردم از فقر و بی‌عدالتی بود و اگر نظام اسلامی یک ظاهر تمام دینی داشته باشد اما عدالت و برابری در میان مردم و جامعه برقرار نباشد در واقع یک نظام منافقان را تشکیل داده‌است نه یک حکومت اسلامی، به‌خاطر همین شما در طول تاریخ افرادی را می‌بینید که ادعای اسلام و حکومت اسلامی داشتند اما با بی‌عدالتی و ظلم در واقع یک جمع منافقان را تشکیل دادند.

حجت الاسلام بامری افزود: در حکومت اسلامی هیچ فرد ثروتمند و بانفوذی حق ندارد با رانت و رشوه بر روابط فرا قانونی در حق دیگران ظلم کند و از طرفی هیچ مؤمن فقیر آبرومندی هم نباید به‌خاطر فقر تحقیر بشود و از حقوق خودش محروم شود، بنابراین اجرای عدالت اجتماعی نکته‌ای دیگر است که حائز اهمیت در نظام اسلامی است.

وی با اشاره به حادثه تلخ تخریب ساختمان متروپل در آبادان گفت: با این حادثه غم‌بار به اهمیت اجرای عدالت اجتماعی در جامعه بیشتر پی می‌بریم که اجرای عدالت اجتماعی چقدر حائز اهمیت است که چرا باید کسانی با زدوبند با پارتی با رشوه بتوانند با رانت بر خلاف قانون، ساختمان‌هایی بسازند که بیش‌از سی نفر نزدیک به چهل نفر تاکنون زیر آوار آن تلف بشوند؟ بنابراین تجربه چهل‌ساله انقلاب اسلامی به ما این‌ را گوشزد می‌کند که هر جا ما طبق مبانی امام ره پیش رفتیم سربلند شدیم و هر جا هم خلاف آن عمل کردیم مثل همین حادثه تلخ شکست خوردیم.

انتهای پیام/بهادری 




مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در عنبرآباد برگزار شد

منبع:آرمـان
? مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در عنبرآباد برگزار شد