مذاکره با ۱۰ شرکت خارجی برای ساخت مسکن در ایران

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن گفت:«به منظور ارتقاء فناوری و به صرفه‌ کردن عملیات ساخت طرح نهضت ملی مسکن با بیش از ۱۰ شرکت بین‌المللی در حال مذاکره هستیم که این شرکت‌ها هم آسیایی هستند هم اروپایی و به محض به سرانجام رسیدن اطلاع‌رسانی می‌شود». محمدرضا اسماعیلی افزود:«شرکت‌هایی امروزه با […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن گفت:«به منظور ارتقاء فناوری و به صرفه‌ کردن عملیات ساخت طرح نهضت ملی مسکن با بیش از ۱۰ شرکت بین‌المللی در حال مذاکره هستیم که این شرکت‌ها هم آسیایی هستند هم اروپایی و به محض به سرانجام رسیدن اطلاع‌رسانی می‌شود».

محمدرضا اسماعیلی افزود:«شرکت‌هایی امروزه با وزارت راه و شهرسازی برای پروژه‌های عمرانی در حال مذاکره هستند. اولویت وزارتخانه و صندوق ملی مسکن به عنوان دستگاه تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن استفاده از تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی است».

وی بیان کرد:«در عین حال هر جا احساس کنیم نیاز به فناوری خارجی داریم که عملیات ساخت را به صرفه‌تر کند و انرژی و انگیزه پیمانکاران را افزایش دهد از ظرفیت‌های بین‌المللی به نفع اقتصاد کشور استفاده می‌کنیم».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا،اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در بحث تهاتر نفت برای ساخت مسکن صرفا با شرکت‌های داخلی قرارداد امضاء می‌شود یا شرکت‌های خارجی نیز در این فرآیند حضور دارند؟ اظهار کرد:«در تعامل بین‌المللی حوزۀ ساخت و تعاملات بانکی دو حوزۀ تامین مالی هستند که از وظایف صندوق ملی مسکن محسوب می‌شوند. در این راستا با بانک توسعه اسلامی و دیگر بانک‌های بین‌المللی تعامل داریم».

وی ادامه داد:«اخذ تسهیلات یا ایجاد فرآیندهایی که طی آن تامین ضمانت‌نامه به منظور انجام خریدهای بین‌المللی یا انعقاد پروژه‌های بین‌المللی داشته باشیم جزو وظایف ماست که در حال دنبال کردن آن هستیم».

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن درباره عمل نکردن بانک‌ها به تعهدات خود در قبال طرح نهضت ملی مسکن گفت:«این مساله به حوزۀ صندوق ملی مسکن مربوط نیست اما بر اساس قانون،منابعی که برای صندوق در نظر گرفته شده به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته تلقی می‌شود. در واقع هم از حیث منابع بودجه‌ای و هم به لحاظ منابعی که قانون در نظر گرفته انتظار داریم تمام مبالغ اختصاص یابد تا عملیات ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن محقق شود». /پ




مذاکره با ۱۰ شرکت خارجی برای ساخت مسکن در ایران

منبع:خبر کرمان
?

مذاکره با ۱۰ شرکت خارجی برای ساخت مسکن در ایران

:اخبار استان کرمان – اقتصادی