مدیریت استرس با یادگیری مهارت‌های زندگی

نذیر کرمان/کرمان مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: زندگی بدون استرس معنا ندارد اما باید مدیریت شود که با یاد گرفتن مهارت‌های زندگی می‌توانیم استرس‌ها را مدیریت کنیم. دکترصباحی پیش از ظهر امروز ۲۴ مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت روان اظهار کرد: برای داشتن جامعه سالم باید هم به سلامت […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: زندگی بدون استرس معنا ندارد اما باید مدیریت شود که با یاد گرفتن مهارت‌های زندگی می‌توانیم استرس‌ها را مدیریت کنیم.

دکترصباحی پیش از ظهر امروز ۲۴ مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت روان اظهار کرد: برای داشتن جامعه سالم باید هم به سلامت جسم و هم سلامت روان توجه شود.

او ادامه داد: برای موثر بودن در جامعه باید ابتدا به سلامت خود توجه کنیم و بعد در حد توانایی به مسئولیت اجتماعی عمل کنیم.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تبیین اهمیت سلامت روان تصریح کرد: اختلالات روانی همچون افسردگی، مصرف مواد و … مرگ تدریجی فرد را رقم می‌زند و افسردگی رتبه دوم بیماری در جهان را دارد.

صباحی اظهار کرد: در مجموع درخصوص درمان اختلالات روانی موقعیت خوبی داریم که بالاتر از سطح متوسط است.

او در ادامه تصریح کرد: ۲۲۰ تخت روانپزشکی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان داریم و با کمبود تخت روبرو هستیم و یک بخش ۳۰۰ تختخوابی در مجموعه بیمارستان افضلی پور کرمان در حال ساخت است و یک خیّر برای تکمیل آن ورود پیدا کرده است.

مدیرگروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: الگوی سوءمصرف مواد به سمت مواد صنعتی گرایش یافته و زمان بستری این افراد افزایش می‌یابد.

صباحی بیان کرد: هیپنوتیزم جایی در درمان اختلالات روانی ندارد و مدیتیشن نقش کاهنده استرس و اضطراب را دارد و البته ژنتیک نیز در اختلالات روانی تاثیر دارد اما به فرصت بروز نیاز دارد.

انتهای پیام




مدیریت استرس با یادگیری مهارت‌های زندگی

منبع: ایـسنا
? مدیریت استرس با یادگیری مهارت‌های زندگی