مدیریت آب دچار نامتوازنی است

استاندار کرمان با اشاره به مصرف ۵.۲ میلیارد مترمکعبی آب در بخش کشاورزی گفت: ما با نامتوازنی در مدیریت آب مواجه هستیم و نمی‌توانیم به این فاجعه مدیریتی در مصرف آب ادامه دهیم. به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به طرح‌های بالای هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در […]

استاندار کرمان با اشاره به مصرف ۵.۲ میلیارد مترمکعبی آب در بخش کشاورزی گفت: ما با نامتوازنی در مدیریت آب مواجه هستیم و نمی‌توانیم به این فاجعه مدیریتی در مصرف آب ادامه دهیم.

به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به طرح‌های بالای هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد: حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با اشتغالزایی ۱۴ هزار نفر در این پروژه‌های بزرگ احصاء شده که بخش عمده‌ای از مشکل عملیاتی کردن آن مربوط به تامین آب است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مدیریت دقیقی بر مصرف آب نیست و همیشه در صرفه‌جویی آب، ذهنمان بر مصارف آب خانگی و صنعت می‌رود در حالی که از مجموع ۶ میلیارد مترمکعب آب مصرفی استان حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب خانگی و ۷۰ میلیون مترمکعب فعلا مصرف صنعتی داریم.

استاندار کرمان با بیان اینکه ما با نامتوازنی در مدیریت آب مواجه هستیم اظهار داشت: مجموع آب مصرفی در بخش صنعت و اشتغال و تولید ثروت آن را مقایسه کنید با ۵٫۲ میلیارد مترمکعب آبی که در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و سهمی که در اشتغال و تولید ثروت دارد؛ ما نمی‌توانیم به این فاجعه مدیریتی در مصرف آب ادامه دهیم.

با ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال و تولید ثروت هست، نباید با مشکل تامین چند لیتر آب مواجه شویم.

استاندار کرمان اظهار داشت: اعتقاد هم داریم که صنعت باید کم‌آب‌بر و با تکنولوژی از بازچرخانی و صرفه‌جویی باشد، ضمن اینکه تاکید داریم صنعت مبتنی بر توسعه متوازن با رعایت اصول محیط زیستی هم باید باشد.

زینی‌وند گفت: پروژه‌های با حداقل سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان باید برای تامین آب، منابع قابل قبول و باورپذیر معرفی کنند و با شرایط فعلی وزارت نیرو تعهدی برای تامین آب در آینده برای راه‌اندازی واحد صنعتی ندارد.

انتهای پیام




مدیریت آب دچار نامتوازنی است

منبع: بــرنا
?
مدیریت آب دچار نامتوازنی است