مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان: هیچ مورد واقعی از مسمومیت دانش‌آموزان در کرمان نداشتیم

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: استان کرمان رتبه یک کشور در زمینه تدبیر و کنترل حوادث مدارس در ماه‌های اخیر را با مدیریت میدانی و عملیاتی خود کسب کرد و با وجود داشتن موارد و اتفاقات غیرواقعی اما هیچ مورد واقعی از مسمومیت دانش‌آموزان نداشتیم و اتفاقی نیفتاد. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، […]


مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: استان کرمان رتبه یک کشور در زمینه تدبیر و کنترل حوادث مدارس در ماه‌های اخیر را با مدیریت میدانی و عملیاتی خود کسب کرد و با وجود داشتن موارد و اتفاقات غیرواقعی اما هیچ مورد واقعی از مسمومیت دانش‌آموزان نداشتیم و اتفاقی نیفتاد.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، ابراهیم کریمی پیش از ظهر امروز در همایش پدافند شیمیایی استان اظهار کرد: در صنایع، معادن، بیمارستان‌ها، شهرک‌های صنعتی و کارخانجات استان کرمان مراکزی داریم که با مواد شیمیایی پرخطر مواجه هستند که شامل مواردی مانند مواد آلاینده، سموم، سوخت، گازوییل و بنزین می‌شود.

وی بیان کرد: اقدامات برای مواد شیمیایی با بقیه اقدامات ساختار پدافند غیرعامل متفاوت است و نیاز به پروتکل ویژه و برنامه‌ریزی دقیق در حوزه شیمیایی داریم.

کریمی بر بازدید افراد مرتبط با پدافند غیرعامل بر شریان‌ها، منابع و مراکز حساس تاکید و ابراز داشت: باید از این مجموعه‌ها بازدید کنیم و ببینیم، پروتکل‌ها رعایت شده است.

وی افزود: انباشت مواد شیمیایی منفجره و سوخت در هر منطقه به هر اندازه‌ای نیاز به پروتکل‌های خاص دارد و دوستان پدافند غیرعامل باید دقیق باشند.

کریمی همچنین بررسی اولیه و مطالعات جامع پدافندشیمیایی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت:  اولین طرح مطالعات پدافند شیمایی کشور در استان کرمان اجرا می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان ابراز داشت: استان کرمان رتبه یک کشور  در زمینه تدبیر و کنترل حوادث مدارس در ماه‌های اخیر را با مدیریت میدانی و عملیاتی خود کسب کرد و با وجود داشتن موارد و اتفاقات غیرواقعی اما هیچ مورد واقعی از مسمومیت دانش‌آموزان نداشتیم و اتفاقی نیفتاد.

در همین حال علی بیگ‌زاده معاون استاندار کرمان نیز در این همایش اظهار داشت: خسارات و آثاری که از مواد شیمیایی به جا می‌ماند خسارت‌بار و جبران‌ناپذیر است.

وی با اشاره به حمله شیمیایی به حلبچه و دزلی و به شهادت رسیدن تعداد زیادی در این جنایت، عنوان کرد: امن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری و مخاطرات، حافظت از مردم و منابع انسانی و ارتقا و آمادگی و تاب‌آوری زیرساخت‌ها از جمله اهداف پدافند غیرعامل است.

بیگ‌زاده بیان داشت: در پدافندغیرعامل باید به مباحث شیمیایی به صورت جدی توجه کرد و مصوبات مربوط به مباحث شیمایی باید توسط دستگاه‌های اجرایی اجرایی شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب






مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان: هیچ مورد واقعی از مسمومیت دانش‌آموزان در کرمان نداشتیم

منبع: فــارس
? مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان: هیچ مورد واقعی از مسمومیت دانش‌آموزان در کرمان نداشتیم