مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان: این استان در شمار مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد

کرمان – فت فتو – مدیرکل میراث‌فرهنکی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: این استان بزودی با ورود تورگردان‌ها و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی بزرگ کشور در شمار مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و یکی از اضلاع گردشگری کشور خواهد شد. به گزارش روز شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل میراث‌فرهنکی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: این استان بزودی با ورود تورگردان‌ها و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی بزرگ کشور در شمار مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و یکی از اضلاع گردشگری کشور خواهد شد.

به گزارش روز شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث‌فرهنکی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، فریدون فعالی از سفر دو روزه معتبرترین تورگردان‌های کشور به کرمان خبر داد و افزود: این تورگردان‌ها با هدف بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان کرمان و بستن بسته‌های سفر برای ارائه به مهمان‌های داخلی و خارجی به این استان سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این فم تور از ظرفیت‌های گردشگری همچون باغ شاهزاده، شهر ماهان، خانه‌های تاریخی، بازار تاریخی، موزه‌ها و … شهر کرمان بازدید شد.

مدیرکل میراث‌فرهنکی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان با اشاره به اینکه این تورگردان‌ها به صورت آزمایشی در هتل وکیل اقامت داشتند که بسیار برای آنها جالب بود بیان کرد: این تورگردان‌ها عقیده داشتند علاوه بر بازدید از جاذبه‌های بکر و منحصربفرد گردشگری باید گردشگران از اقامت خوبی هم برخوردار باشند که خوشبختانه این استان دارای این شرایط است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نوروز ۱۴۰۲ میزبان تعداد زیادی از گردشگران در استان کرمان خواهیم بود زیرا با انجام این فم تور زمینه حضور آنها فراهم خواهد شد.

به گزارش فت فتو، دیار کریمان با هشت اثر ثبت جهانی، افزون بر ۷۰۰ اثر ثبت ملی، دهها اثر واجد ارزش تاریخی و مهمتر از همه اقلیم منحصربه‌فرد و چهار فصلی که دارد متاسفانه آنچنان که باید مقصد سفر گردشگران نیست.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و گلیم شیرکی پیچ سیرجان که به همراه روستای دارستان و این شهرستان عنوان دهکده جهانی را از آن خود کرده به ثبت جهانی رسیده است.

آثار طبیعی در شمال، جنوب و شرق استان کرمان بنا به جغرافیا و ویژگی های اقلیمی این مناطق هرکدام جذابیت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که می تواند هدف گردشگران داخلی و خارجی باشد.




مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان: این استان در شمار مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد

منبع: ایرنـا
? مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان: این استان در شمار مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد