مدیرکل راهداری کرمان: بیش از ۱۵ هزار زائر اربعین از این استان به عراق اعزام شدند

کرمان – فت فتو – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار مسافر با ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به مرز شلمچه، یکهزار و ۱۰۰ مسافر به مرز مهران و تعداد مسافران کمتری از این استان به مرزهای خسروی و چذابه اعزام شده‌اند. به گزارش فت فتو، احسان […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار مسافر با ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به مرز شلمچه، یکهزار و ۱۰۰ مسافر به مرز مهران و تعداد مسافران کمتری از این استان به مرزهای خسروی و چذابه اعزام شده‌اند.

به گزارش فت فتو، احسان عراقی زاده روز چهارشنبه در حاشیه اعزام زائران اربعین حسینی به مرز عراق در جمع رسانه ها با اشاره به اینکه این اداره کل در اعزام زائران به مرزهای ششگانه کشور عراق خدمات می دهد افزود: انتظار می رود امسال بیش از ۳۰ هزار نفر زائر از استان کرمان در قالب سفر زیارتی اربعین حسینی به عراق مسافرت کنند.

وی با بیان اینکه قیمت بلیت اتوبوس وی. آی. پی. ۸۷۵ هزار تومان و اتوبوس های ۴۴ نفره معمولی ۵۹۷ هزار تومان تعیین شده است اظهار داشت: این نرخ از شب گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: مردم با مراجعه به پایانه ها و یا سامانه های اینترنتی می توانند بلیت خود را تهیه کنند تا دچار بازار سیاه و مشکلاتی از این قبیل نشوند.

وی تصریح کرد: امسال فروش بلیت برای سفرهای اربعین حسینی به عنوان نخستین تجربه استان کرمان به صورت رفت و برگشت صادر شد و به فروش رسید.

عراقی زاده با بیان اینکه اکنون مشکلات حوزه حمل و نقل رفع شده است گفت: از روز یکشنبه هفته جاری هیچ مشکلی در ارسال خودرو به مرزهای کشور عراق نداشته ایم. 

تشکیل قرارگاه حمل و نقل اربعین در کرمان و شلمچه

وی ابراز داشت: قرارگاه اربعین حسینی را در پایانه مسافر کرمان تشکیل دادیم و همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمات رسانی به زائران و رفع مشکلات رانندگان و شرکت ها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: مراجع نظارتی تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و راه و شهرسازی به صورت مرتب از این قرارگاه بازدید و نرخ ها را کنترل می کنند.

وی یادآور شد: اوج سفرها به کربلا طی ۲ تا سه روزه آینده است و باید برنامه ریزی برای برگشت زائران انجام شود لذا همین قرارگاه را از فردا با حضور شرکت های صنفی حمل و نقل مسافر، نمایندگانی از استانداری و راهداری کرمان در مرز شلمچه دایر می کنیم که زائران به سلامت به این استان بازگشت داده شوند.

هدایت مسافران با سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ راهداری 

عراقی زاده افزود: مسافران هنگام برگشت با استفاده از سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ می توانند همه اطلاعات در خصوص مسیر بازگشت خود را دریافت کنند که نیروهای راهداری نیز برنامه ریزی برای بازگشت آنان داشته باشند.

وی ادامه داد: شماره تماس ۱۴۱ نیز در اختیار زائران اربعین حسینی قرار گرفته و مسافران با اعلام مشکلات خود به این سامانه، در کمترین زمان ممکن آن را رفع می کنند.

۱۶۰ دستگاه خودرو برای اعزام موکب ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: امتیازات خوبی به رانندگانی که سفرهایی به مرزهای اربعین دارند، تعلق می گیرد و براساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، لاستیک، تسهیلات و بخشش جرایم به این رانندگان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه تخفیف هایی در بخش هزینه اعزام، به موکب های استان کرمان داده شده است افزود: در این زمینه در بخش حمل و نقل بار نزدیک به ۱۶۰ دستگاه را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مرزهای ششگانه کشور عراق اعزام کردیم.




مدیرکل راهداری کرمان: بیش از ۱۵ هزار زائر اربعین از این استان به عراق اعزام شدند

منبع: ایرنـا
? مدیرکل راهداری کرمان: بیش از ۱۵ هزار زائر اربعین از این استان به عراق اعزام شدند