به‌کارگماری قطعی هزار کارگر در ۵۴ کاریابی‌ کرمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از به‌کارگماری قطعی هزار کارگر در ۵۴ کاریابی استان خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» مجتبی مصباح، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر و بسیج کارگری گفت: سال گذشته برای وزارت تعاون بسیار پرکار بود زیرا تعهد […]



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از به‌کارگماری قطعی هزار کارگر در ۵۴ کاریابی استان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» مجتبی مصباح، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر و بسیج کارگری گفت: سال گذشته برای وزارت تعاون بسیار پرکار بود زیرا تعهد ایجاد ۱ میلیون شغل را دولت داده بود و استان کرمان باید ۴۶ هزار شغل ایجاد می‌کرد که بیش از ۵۷ هزار شغل را ثبت کرد که حاصل تیم اقتصادی استان بود.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در استان کاهشی است اما مانند تورم باید آن را مثال زد، تا این نرخ بخواهد در سطح زندگی‌ مردم خودش را نشان دهد زمان‌بر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از به‌کارگماری قطعی هزار کارگر در ۵۴ کاریابی استان خبر داد و گفت: ما در سال گذشته ۱۷ مرکز کارآفرینی را به ۲۸ مرکز ارتقاء دادیم.

مصباح به صدور ۳ هزار و ۵۵۵ مجوز مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت:  هزار مورد آن به اشتغال قطعی منجر شده و مابقی در مرحله ایجاد است.

وی افزود: در راستای روابط کار و احقاق حقوق کارگران ۴ هزار و ۱۱۲ پرونده رسیدگی و رأی صادر شده و پایان سال گذشته میانگین مدت رسیدگی به پرونده‌ها حدود ۴۶ و نیم روز رسید اما تا برنامه هدف که  رسیدن به زیر ۳۰ روز است، تلاش خود را ادامه خواهیم داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در سطح استان کرمان ۶۲۲ تشکل کارگری و ۵۶۲ تشکل کارفرمایی را داریم که مطالبات و مشکلات بخش تولید و حقوق و دستمزد را بررسی می‌کنند و به ما ارائه می‌دهند.

وی ایمنی و صیانت از نیروی کار را دیگر اولویت وزارت تعاون برشمرد و گفت:  ۱۶۰ دوره آموزشی به میزان ۲۰۰ هزار نفر ساعت برای جلوگیری از آسیب‌ها و خطای انسانی منجر به حوادث کارگری و قطع عضو در سال گذشته برگزار شده است.

مصباح تأکید کرد: در راستای حفاظت از نیروی کار در سال گذشته بیش‌از هفت هزار بازرسی از کارگاه‌ها انجام شده تا مسائل ایمنی در جامعه کار و کارگری برقرار شود به همین علت تعداد حوادث و فوتی‌های ناشی از کار در استان روند کاهشی دارد.

وی با اشاره به وصول بیش‌از ۶ هزار و ۶۶۰ تقاضای بازنشستگی پیش‌از موعد در سال گذشته گفت: میانگین سن بازنشستگی به زیر ۴۰ سال رسیده و وجود قانون سختی کار بعد از ۲۰ سال کار درخواست بازنشستگی ارائه می‌شود، این یک خطر برای کشور است و به همین علت لازم است تا به مباحث افزایش جمعیت توجه بیشتری کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاری ۱۷۳ رویداد ورزشی، ۷۲۰ مورد محتوای امیدآفرینی و تبیینی، ۴۸ ایستگاه به‌گرد و ۲۰ خانه بهداشت کارگری، اعزام سه کاروان از کارگران با هزینه کارفرما به عتبات عالیات را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: ۵ هزار و ۶۷۲ فروشگاه خُرد در استان داریم و بیش از ۱۵۰ برنامه  متنوع برای هفته کار و کارگری و مراسم تجلیل از کارگران را پیش‌بینی کردیم.

وی اظهار کرد: وزارت برای شعار سال پنج راهبرد دارد از جمله حمایت از تشکیل شرکت‌های تعاونی تولیدی که تعاونی‌ها بهترین راهکار حضور مردم در اقتصاد هستند.

مصباح حمایت از تولیدات صنایع دستی و  مشاغل خانگی و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید را از دیگر راهبردهای مذکور عنوان کرد.

وی ادامه داد: تعداد بیکاران استان یک سوم اتباع شاغل است که اگر اتباع هم انجام ندهند بر زمین می‌ماند زیرا فرهنگ کار آسیب‌دیده درحالی‌که خیلی از این شغل‌ها توسط نیاکان ما انجام می‌شده و می‌توان تنها با به‌روزرسانی‌اش آن را احیاء کر تا به سختی انجام نشود.

مصباح گفت: کرمان؛ چهارمین استان در میزان جرائم وصول شده اتباع است درحالی‌که ششمین استان از نظر تعداد اتباع ساکن در سطح کشور به شمار می‌رود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: برای جشنوار امتنان که در چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود ۱۵۶۲ واحد تولیدی نامنویسی کرده‌اند که نفرات برتر اعلام و از آنها تقدیر می‌شود و دو نفر از ۲۶ فردی که از سوی ریاست جمهور تجلیل خواهند شد کرمانی هستند.

انتهای خبر/ طهماسبی 
 


به‌کارگماری قطعی هزار کارگر در ۵۴ کاریابی‌ کرمان

منبع:آرمـان
? به‌کارگماری قطعی هزار کارگر در ۵۴ کاریابی‌ کرمان