مدیرکل بهزیستی کرمان:خانواده‌ها برای مشاوره سلامت روان حمایت مالی شوند

کرمان-فت فتو- مدیرکل بهزیستی کرمان با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به سلامت روانی در جامعه گفت: حمایت‌های مالی از خانواده ها را برای استفاده از توان مشاوران بسیار مهم و حیاتی است. به گزارش دریافتی روز چهارشنبه فت فتو از روابط عمومی این اداره کل، عباس صادق زاده با اشاره به شعار هفته سلامت […]

کرمان-فت فتو- مدیرکل بهزیستی کرمان با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به سلامت روانی در جامعه گفت: حمایت‌های مالی از خانواده ها را برای استفاده از توان مشاوران بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش دریافتی روز چهارشنبه فت فتو از روابط عمومی این اداره کل، عباس صادق زاده با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی بر «سلامت روان در جهان نابرابر» تاکید کرد: مسئولان بخش های مختلف باید هرچه بیشتر برای فراهم آوردن زمینه این نوع خدمت مشاوره ای در خانواده ها اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی خاص و لزوم اهمیت به حوزه سلامت روان در سطح جامعه افزود : شرایط موجود در جامعه و تغییرات ساختاری ارتباط افراد با یکدیگر به ویژه اعضای خانواده می طلبد تا جدی تر و به طور ویژه به بحث سلامت روان بطور عملیاتی بپردازیم. 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: براساس آمار رسمی حدود ۳۰ درصد افراد جامعه به نوعی درگیر یکی از اختلالات روانی هستند که باید مشاوره و روانشناسی تخصصی در این زمینه تقویت شود. 

به گفته وی اختلالات روانی مانند اضطراب ، افسردگی یا سایر موارد از این دست هستند. 

صادق زاده با بیان اینکه همچون سایر جوامع پیشرفته به زیرساخت‌های آموزشی باید توجه کنیم گفت: مربیان و آموزگاران متخصص را به امر آموزش های ابتدایی و زیربنایی جامعه از جمله مهدهای کودک و پیش دبستانی بگماریم تا با تقویت ساختاری و پایه ای آموزش‌های زیربنایی قادر به برنامه ریزی و مدیریت مسائل اجتماعی باشیم.

وی اظهارداشت: واضح است راهکارهای ارتقای بهداشت روانی در این بین جایگاه ویژه و پررنگی را در آموزش‌ها خواهد داشت . 




مدیرکل بهزیستی کرمان:خانواده‌ها برای مشاوره سلامت روان حمایت مالی شوند

منبع:ایرنـا
? مدیرکل بهزیستی کرمان:خانواده‌ها برای مشاوره سلامت روان حمایت مالی شوند