مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت ورزش: ازدواج روند رو به رشد گرفته است

کرمان- فت فتو- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ نرخ ازدواج در کشور بشدت کاهش پیدا کرد، اما طی دو سال پیاپی گذشته شاهد رشد آن هستیم. به گزارش فت فتو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،  حجت الاسلام مهدی متقی‌فر روز دوشنبه در […]

کرمان- فت فتو- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ نرخ ازدواج در کشور بشدت کاهش پیدا کرد، اما طی دو سال پیاپی گذشته شاهد رشد آن هستیم.

به گزارش فت فتو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،  حجت الاسلام مهدی متقی‌فر روز دوشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان، هم افزایی بین دستگاه ها را مهمترین اقدام برای رفع مشکلات جوانان دانست.
وی ادامه داد: مهمترین عامل در ازدواج، نوع نگاه جوانان به این مساله است، باوجود اینکه اقتصاد نقش بسزایی در تشکیل زندگی دارد، اما آمار نشان می‌دهد که استان‌های بهره‌مند و برخوردار کمترین ازدواج در آنها شکل می گیرد. 
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج و استفاده از تمامی ظرفیت های مردمی را برای این امر مورد تاکید قرار داد.

وی بیان کرد: ۲۸ هزار و ۹۱۷ نفر از ابتدای سال جاری در استان کرمان برای وام ازدواج ثبت نام کردند که هفت هزار و ۹۶۴ نفر موفق به دریافت آن شدند و ۱۶ هزار و ۸۶۵ نفر هنوز در صف هستند و دستور مستقیم استاندار را برای رفع مشکل آنها می‌طلبد.
 راه‌اندازی مجمع خیران ازدواج

 مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این نشست از فعالیت ۱۶۲ سمن دارای اعتبارنامه زیر مجموعه این اداره کل خبر داد و گفت: حوزه فعالیت ۶۰ درصد این سمن‌ها در مباحث اجتماعی است.
میثم پاریزی از میزبانی کرمان در طرح‌های سامانه ملی امید زندگی و شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی نام برد و با اشاره به اجرای ۴۰۰ برنامه در سطح استان به مناسبت هفته ازدواج بیان کرد: در این هفته مراسم ازدواج ۵۰ زوج کرمانی با کمک خیران برگزار شد.
وی همچنین از راه‌اندازی مجمع خیران ازدواج در استان طی آینده با شعار “ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار” خبر داد و ابراز امیدواری کرد همه ظرفیت‌ها برای تسهیل امر ازدواج جوانان به کمک این مجمع بیایند.
همچنین در این نشست تعدادی از سازمان های مردم نهاد به ارائه دیدگاه‌ها، پیشنهادات و مشکلات پیش روی جوانان در امر ازدواج پرداختند.




مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت ورزش: ازدواج روند رو به رشد گرفته است

منبع: ایرنـا
? مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت ورزش: ازدواج روند رو به رشد گرفته است