محور اصلی بم – کرمان بازگشایی شد

کرمان – فت فتو – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه محور اصلی بم به کرمان دقایقی پیش بازگشایی شد گفت: این محور بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به دلیل طغیان رودخانه مسدود شده بود. احسان عراقی زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از محورهای ارتباطی شهرستان ارزوییه […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه محور اصلی بم به کرمان دقایقی پیش بازگشایی شد گفت: این محور بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به دلیل طغیان رودخانه مسدود شده بود.

احسان عراقی زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از محورهای ارتباطی شهرستان ارزوییه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: محور ارتباطی بم به کرمان از ساعت ۱۵ امروز به دلیل طغیان رودخانه در این محور تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار کرمان اظهار داشت: آماده باش کامل را به تمامی نیروهای راهداری اعلام کردیم ضمن اینکه ۴۵۰ نیروی راهدار به همراه ۳۶۰ دستگاه خودرو سبک، سنگین و نیمه سنگین در محور های ارتباطی این استان مستقر شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با تاکید بر اینکه پیشگیری از سیل را سرلوحه فعالیت ها قرار دادیم تصریح کرد: نزدیک به ۸۰ درصد از مشکلات رودخانه ها پل ها و آب نماها را با اقدامات پیشگیرانه و استقرار نیروها رفع کردیم.

وی با اشاره به بازدید میدانی از محورهای ارتباطی شهرستان‌های کرمان، بردسیر و ارزوییه گفت: بخش عمده ای از بارندگی‌ها در شهرستان‌های مرزی استان های کرمان و هرمزگان رخ داده است.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: با وجود شدت بارندگی‌ها سیلاب‌ در استان کرمان جاری شده اما با اقدامات راهداری مسیرهای سیلابی را بازگشایی و آب های سطحی را هدایت کردیم لذا مشکل خاصی تا این لحظه برای پل ها و ابنیه ارتباطی بوجود نیامده است.

وی ادامه داد: اکنون تمامی محورهای برون شهری استان کرمان باز هستند و تردد در آنها جریان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان یادآور شد: آمادگی کامل برای فردا و پس فردا (پنجشنبه و جمعه) که اوج بارش ها است، وجود دارد و خدمات دهی مناسب به مردم کرمان را با نهایت توان ادامه دهیم که رضایت آنان را نیز به دنبال داشته باشد.

وی عنوان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ را تقویت کردیم و علاوه بر پاسخگویی شبانه روزی این سامانه، نیروهای انسانی به آن اضافه شد که مردم با سهولت بیشتری با این سیستم ارتباط برقرار کنند. 

عراقی‌زاده همچنین به مردم توصیه کرد که پیش از آغاز سفرها با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس بگیرند و از آخرین وضعیت راهها آگاهی یابند.

وی افزود: مردم هنگام سیلابی شدن مسیلها، از آب نماها عبور نکنند، همچنین از اسکان و اقامت در حاشیه مسیل ها و بویژه در بستر رودخانه ها وارد نشوند زیرا ممکن است که سیلاب به صورت غافلگیرانه جاری شود و جان آنان را به خطر بیندازد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شرق کرمان و ارزوییه در فاصله ۲۷۱ کیلومتری جنوب غربی مرکز این استان قرار دارد.




محور اصلی بم – کرمان بازگشایی شد

منبع: ایرنـا
? محور اصلی بم – کرمان بازگشایی شد