مجاهدت عقلانی و ایثار معنوی، ۲ ویژگی بارز شهید سلیمانی است

کارشناس مسائل منطقه‌ای گفت: حاج‌قاسم سلیمانی دارای دو ویژگی ممتاز مجاهدت عقلانی و ایثار معنوی بودند و همین عامل ایشان به چهره جهانی تبدیل کرد. به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان ؛ محمدتقی الشربینی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه در خصوص نقش شهید سلیمانی درراستای تقویت جریان اربعین و جهانی شدن پیاده‌روی […]

کارشناس مسائل منطقه‌ای گفت: حاج‌قاسم سلیمانی دارای دو ویژگی ممتاز مجاهدت عقلانی و ایثار معنوی بودند و همین عامل ایشان به چهره جهانی تبدیل کرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان ؛ محمدتقی الشربینی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه در خصوص نقش شهید سلیمانی درراستای تقویت جریان اربعین و جهانی شدن پیاده‌روی اربعین به‌‌عنوان‌ یک پویش عظیم در بین مسلمانان جهان اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی دارای مشخصات بسیار ارزشمندی چون فرهنگ ایثار و شهادت و دغدغه‌مندی برای تمام مظلومان جهان است که دقیقا در مقابل مکاتب غربی که خودخواهی جز جدایی‌ناپذیر آنان است، محسوب می‌شود.
 

کارشناس مسائل منطقه‌ای و دبیر بزرگداشت مراسم سردار سلیمانی در دانشگاه تهران تصریح کرد: حاج‌قاسم در طول زندگی خود، عاشقانه تمام وجود خود را برای مردم منطقه و کشور وقف کرده بود و همیشه در تلاش بود که درراستای مقاومت فرهنگ ایثار و شهادت را انتخاب کند، که موفق هم عمل کرد.
 
وی یکی از خصوصت‌های بارز شهید سلیمانی را توجه و اهتمام وی به اصل وحدت بین تمام مسلمانان و مذاهب دنیا دانست و ابراز کرد: حاج‌قاسم سعی داست با اتحاد بین تمام مذاهب و مسلمانان جهان، در مقابل نظام سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی و به طور کلی استکبار جهانی و ایستادگی کند و این مسئله به خوبی در زندگی شخصیت سردار سلیمانی به چشم می‌خورد و او همیشه پیگیر این مسئله بود تا تحقق پیدا کند.
 
الشربینی با اشاره به این که اربعین حسینی می‌تواند مقدمه‌ای برای اتحاد مسلمانان باشد خاطرنشان کرد: بی‌تردید این حرکت عظیم جهانی که در سال‌های اخیر به برکت امنیتی که حاج‌قاسم برای این منطقه به ارمغان آورده، نمود واقعی خواهد يافت و ما این شور پیاده‌روی مشتاق زیارت اباعبدالله در اربعین حسینی را مدیون تمام شهدای مقاومت خصوصا سیدالشهدای مقاومت سردار سلیمانی هستیم.
 
دبیر بزرگداشت مراسم سردار سلیمانی در دانشگاه تهران یادآور شد: مکتب سردار سلیمانی به ما ازخود گذشتن را آموزش داد و آموخت انسان زمانی می‌تواند در دنیا اثرگذار باشد که از اختلافات سیاسی و حزبی فاصله گرفته باشد و کارهای خود را فقط برای رضای خدا انجام دهد. چنانچه در زندگی‌نامه سردار نیز داریم و او گفته بود: درصورتی که تمام حزب‌های سیاسی در یک سمت باشند و در سوی دیگر فقط رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار بگیرند من با رهبر خواهم ایستاد ولاغیر.
 
وی با اشاره به اقدامات سردار سلیمانی در گسترش راهپیمایی اربعین و ایجاد امینت در این مسیر یادآور شد: توسعه، گسترش و اشاعه فرهنگ بسیج مردمی در کشورهای حوزه مقاومت و ایجاد موازنه قدرت از طریق آموزش نیروهای مقاومت از جمله اقدامات او در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.
 
الشربینی در پایان اذعان کرد: حاج‌قاسم سلیمانی نمونه برتری از مجاهدت عقلانی و ایثار معنوی بود و بصیریت و درک درست موقعیت‌ها از بحران‌ها به سلامتی عبور می‌کرد و هیچ وقت از حق مظلوم و گسترش عدالت کوتاه نمی‌آمد. امیدوارم که ما نیز بتوانیم مثل سردار آسمانی زندگی کنیم و عاقبت به خیر شویم.

منبع: بوتیانیوز 
 

انتهای خبر/ تاج‌الدینی




مجاهدت عقلانی و ایثار معنوی، ۲ ویژگی بارز شهید سلیمانی است

منبع:آرمـان
? مجاهدت عقلانی و ایثار معنوی، ۲ ویژگی بارز شهید سلیمانی است