ماهیانه ۷۰ هزار مترمربع از کوچه‌های خاکی شهر کرمان آسفالت می‌شوند

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت: در کنار پروژه‌های در سطح معابر اصلی، ماهیانه به طور متوسط ۷۰ هزار مترمربع از کوچه‌های خاکی شهر کرمان را آسفالت و زیرسازی می‌کنیم تا با کمترین مشکلات وارد فصل بارندگی‌ها شویم. محمدرضا یحی‌زاده، در گفت‌وگو با نذیر کرمان در کرمان اظهار داشت: برای به حداقل رساندن […]


معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت: در کنار پروژه‌های در سطح معابر اصلی، ماهیانه به طور متوسط ۷۰ هزار مترمربع از کوچه‌های خاکی شهر کرمان را آسفالت و زیرسازی می‌کنیم تا با کمترین مشکلات وارد فصل بارندگی‌ها شویم.

محمدرضا یحی‌زاده، در گفت‌وگو با نذیر کرمان در کرمان اظهار داشت: برای به حداقل رساندن کوچه‌های خاکی شهر در نیمه دوم سال ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر خاکی شهر کرمان را زیرسازی و آسفالت خواهیم کرد.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان افزود: طبق مصوبه شهرداری و شورای شهر در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: در راستای کاهش مشکلات شهروندان، معابر خاکی سطح شهر کرمان را درجه‌بندی کرده‌ایم و به ترتیب مناطق ۲، ۳، ۴، ۱ و ۵ در اولویت هستند.

 وی اظهار کرد: شهرداری در نیمه اول امسال ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر و کوچه‌های کرمان را زیرسازی و آسفالت کرده و طبق پیش‌بینی‌ها همین مقدار آسفالت و زیرسازی را در باقی مانده سال خواهیم داشت تا عدد میزان آسفالت و زیرسازی به ۱ میلیون مترمربع برسد.

 وی یادآور شد: آسفالت و زیرسازی معابر زمان‌بر است، همچنین کرمان داری ۲ میلیون مترمربع معابر خاکی است که امیدوارم این عدد تا پایان سال به حداقل برسد.

یحیی‌زاده با تاکید بر اقدامات اجرایی شهرداری در حوزه زیرسازی و آسفالت خاطر نشان کرد: شهرداری در راستای افزایش رضایت شهروندان درحال آسفالت و زیر سازی ضلع غربی چهارراه ساوه تا سه‌راه گوهری به میزان ۱۳۰هزارمتربع است که تا یک ماه آینده و قبل از شروع فصل بارندگی این پروژه به اتمام خواهد رسید.

 معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان اذعان کرد:  در کنار پروژه‌های در سطح معابر اصلی، ماهیانه به طور متوسط ۷۰ هزار مترمربع از کوچه‌های خاکی شهر کرمان را آسفالت و زیرسازی می‌کنیم تا با کمترین مشکلات وارد فصل بارندگی‌ها شویم.

وی در مورد گلایه شهروندان در خصوص حفاری‌های پی‌درپی و طولانی مدت شرکت آب‌وفاضلاب کرمان نیز یادآورد شد: بعد از اتمام عملیات شرکت آب‌وفاضلاب با دیگر شرکت‌های فعال در حوزه زیرساخت‌های شهری معمولا یک بازه زمانی ۲۰ الی ۲۵ روزه لازم است تا زمین در حفاری‌های بیش از ۱ متر نشست کند و سپس عملیات آسفالت و زیرسازی آغاز شود.

یحی‌زاده اضافه کرد: چنانچه عملیات حفاری و آسفالت معبری بیشتر از این مقدار طول کشیده همشهریان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ یا پلتفرم کرمان من این مساله را به شهرداری اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم از طرف شهرداری صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که شهرداری در ۶ ماه گذشته ۷۲ هزار مترمربع لکه‌گیری معابر شهری را با ۸ هزار و ۷۰۰ تن آسفالت انجام داده است، ابراز کرد: شهرداری ماهیانه ۳ الی ۴ میلیارد تومان برای لکه‌گیری‌های موجود در سطح شهر هزینه می‌کند و روزانه ۱۰۰ تن آسفالت در سطح شهر پخش می‌کند اما مساله‌ای که اتفاق می‌افتد، موضوع حفاری‌ها در سطح شهر است که برخی از مسؤولان مجوزهای حفاری را تا ۲ برابر میزان آسفالت تحویلی به مناطق می‌دهند و در نتیجه امکانات و بودجه شهرداری جوابگوی آسفالت تحویلی به مناطق به علت حفاری‌های زیاد نیست.

 یحی‌زاده در ادامه گفت: در زمینه حفاری‌های متعدد شرکت‌های دخیل در امر زیر ساخت، نیازمند تجزیه و تحلیل مناسبی از زیرساخت‌ها هستیم چرا که برخی مناطق در طول سال چند بار حفاری می‌شوند و این مساله به آسفالت‌ها ضربه می‌زدند که موجب از دست رفتن بودجه و منابع شهرداری می‌شود..

پایان پیام/۸۰۰۶۶/ش

 





ماهیانه ۷۰ هزار مترمربع از کوچه‌های خاکی شهر کرمان آسفالت می‌شوند

منبع: فــارس
? ماهیانه ۷۰ هزار مترمربع از کوچه‌های خاکی شهر کرمان آسفالت می‌شوند