ماموریت اصلی کانون‌های مساجد، تربیت نیروی مبلغ در عرصه فرهنگی و هنری است

نذیر کرمان/کرمان معاون امور استان‌های ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: ماموریت اصلی کانون‌های مساجد تربیت نیروی مبلغ در عرصه فرهنگی و هنری است. محمدتقی محمدیان پیش از ظهر امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در آئین تودیع و معارفه مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان اظهار کرد: نقش مسجد در تربیت انسان […]

نذیر کرمان/کرمان معاون امور استان‌های ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: ماموریت اصلی کانون‌های مساجد تربیت نیروی مبلغ در عرصه فرهنگی و هنری است.

محمدتقی محمدیان پیش از ظهر امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در آئین تودیع و معارفه مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان اظهار کرد: نقش مسجد در تربیت انسان خیلی مهم است. مسجد در کیان اعتقادی ما جایگاه رفیعی دارد و اساسا کلام نظریه فرهنگی انقلاب مبتنی بر مسجد شکل گرفت و این انقلاب، انقلاب مسجد است.

او خانه خدا، پناگاه مردم و پایگاه ولایت را سه رکن مسجد برشمرد و افزود: مسجد خانه خداست و انتصاب آن به حق تعالی شرافت آن را می‌رساند و هیچ موضوعی ارجح تر از آن نیست لذا همه کارکردهای توحیدی، عبادی و نیایشی را می‌توان از مسجد احصا کرد و ناظر برآن برنامه نوشت.

معاون امور استان‌های ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با یادآوری اتفاقاتی که در سال گذشته در کشور رخ داد، اظهار کرد: اگر مساجد می‌توانستند با یک نگاه مهربانانه و عاطفی میدان داری و پرچم داری در جهت حمایت های بومی از مردم کنند، خیلی از مسائل اجتماعی که با آن مواجه هستیم اتفاق نمی افتاد.

محمدیان از ضلع سوم مسجد سخن به میان آورد و اظهار کرد: مسجد پایگاه ولایت است و نسخه اصلی کارکردهای بصیرتی، سیاسی، مطالبه گری، عدالت طلبی را باید از مسجد توقع داشت و از مسجد احصاء و ناظر برآن کار را پیش برد.

او ادامه داد: عملیات و ماموریتی که برعهده داریم باید دقیق و شفاف احصاء و راجع به آن وارد میدان شویم. 

معاون امور استان‌های ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور یادآوری کرد: در سال ۱۳۷۱ برخی از مسئولین کشور براساس مسائل میدانی فضای فرهنگی کشور، به این نتیجه رسیدند که دست ما از عناصر مومن و انقلابی و باورمند به ارزش های اسلامی در فضای فرهنگ و هنر خالی است که نمونه آن را در اتفاقات اخیر مشاهده کردیم.

او افزود: در اتفاقات اخیر جامعه هنرمندان ما که بنا بود افکار عمومی را در جهت تصحیح وضعیت اجتماعی پرچمداری کنند، چکار کردند؟ چقدر هیزم به آتش دشمن ریختند و در این آتش دمیدند؟ سوال اینجاست که اگر بچه های هنری و باورمند به فضای انقلاب، ارزش‌های انقلابی و خون شهداء و امنیت ملی و منافع ملی بودند چنین اتفاقی می افتاد؟ قطعا نه.

محمدیان از فلسفه وجودی شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد سخن به میان آورد و تصریح کرد: بنا بود کانون ها مبداء شناسایی، کشف و تربیت استعدادهای ویژه فرهنگی و هنری و تزریق آنها به بدنه رسمی فرهنگ و هنر در کشور باشند که باید بچه ها در محیط توحیدی، ایمان و امن و مبتنی بر ارزش های الهی و انسانی آموزش داده می شدند.

او افزود: البته در ادوار مختلف با کش و قوس های مختلف روبرو بودیم و ایرادهایی به کار ما وارد بود ولی این ماموریت اصلی و جدی است که اکنون با آن باید مواجه باشیم.

معاون امور استان های ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان این مطلب که تقابل تاریخی حق و باطل از اول خلقت تا قیامت ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: عمدتا میدان مقابله ما با جریان باطل میدان فرهنگ و هنر است و ما آنجا تلفات می دهیم لذا همه ما باید برای تقویت این حوزه تلاش کنیم.

او مهمترین مراکز و سنگرها را مسجد دانست و بیان کرد: یکبار دیگر به مسجد رجعت و بازگشت کنیم. خدمتگذاری به مسجد جزء معدود عمل های صالحی است که کلام وحی آن را تمجید می کند.

محمدیان بیان کرد: در دور جدید فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به نظرمان می رسد که مبتنی بر این قاعده و این نگاه و معیار وارد ماموریت فرهنگی و هنری در مسجد شویم. بویژه در استان های خاص و اقلیم های خاصی که بستر ظرفیت های متنوع و متکثر فرهنگی دارند به طور مثال اگر در کرمان اتفاقی را رقم بزنید الگویی برای پهنه جنوب کشور و حتی کل کشور است لذا توقع و انتظار می رود در این فضای نورانی همکاران ما در کانون های فرهنگی و هنری مساجد مثل همیشه بی توقع و بی ادعا ماموریت خود را انجام دادند البته این وظیفه ماست که هم حمایت های مادی و هم حمایت های محتوایی و معنوی بکنیم تا بتوانیم در عرصه کار در مسجد اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

او با تاکید برآنکه در دور جدید فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ستاد را پای ماموریت اصلی خود می آوریم، اظهار کرد: در ادوار مختلف روسا براساس علایق و ذوق هایی که داشتند در مساجد کار فرهنگی انجام داده و همه فعالیت ها به آن سمت سوق پیدا کرده اما در دور جدید طبق تاکیدات ریاست ستاد و وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی باید ستاد به ماموریت اصلی خود برگردد و به تربیت نیروی مبلغ در عرصه فرهنگی و هنری بپردازد و اینها تقاطع این ستاد با بدنه رسمی فرهنگی کشوری یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد است.

انتهای پیام




ماموریت اصلی کانون‌های مساجد، تربیت نیروی مبلغ در عرصه فرهنگی و هنری است

منبع: ایـسنا
? ماموریت اصلی کانون‌های مساجد، تربیت نیروی مبلغ در عرصه فرهنگی و هنری است