مادری را با فعالیت‌های اقتصادی ممزوج کرده‌ام

بانوی فعال اقتصادی در کرمان گفت: هنر زیبای زنان جنوبی کرمان سبب شد تا به امر اقتصادی وارد شوم، زیرا حمایت از تولیدکننده ایرانی که از جنس زن بود، تنها انگیزه‌ام برای ادامه مسیر شد. به گزارش سرویس اقتصادی «فت فتو» شاید کمتر کسی باشد که زنان ایرانی و خدمات آن‌ها به این انقلاب را […]

بانوی فعال اقتصادی در کرمان گفت: هنر زیبای زنان جنوبی کرمان سبب شد تا به امر اقتصادی وارد شوم، زیرا حمایت از تولیدکننده ایرانی که از جنس زن بود، تنها انگیزه‌ام برای ادامه مسیر شد.

به گزارش سرویس اقتصادی «فت فتو» شاید کمتر کسی باشد که زنان ایرانی و خدمات آن‌ها به این انقلاب را نشناخته باشد اما اغتشاشات اخیر که با هیجان‌زدگی شعار زن زندگی و آزادی صورت گرفت که البته ناکام بود، ما را بر آن داشت تا به بهانه ولادت بانوی دوعالم صدیقه طاهره سلام‌الله علیها با بانویی که ابعاد زندگی اجتماعی‌اش نام او را شهره شهرمان کرده است، به سخن بنشینیم.

 رزا کمالی در گفتگو با سرویس اقتصادی «فت فتو» عنوان کرد: متولد اسفند ۶۷ از کرمان، لیسانس مدیریت دولتی شغل همسر کشاورز و دبیر دفاعی و دینی چهار فرزند دارم ۱۴ ساله ۱۰ ساله ۵ ساله و ۳ ساله  هستم که به عنوان فعال اجتماعی در استان حضور دارم.

حمایت از تولیدکننده ایرانی اولویت ورودم بود

فعال اقتصادی کرمانی اذعان کرد: حمایت از تولیدکننده ایرانی تنها علت ورودم به امر اقتصادی بود، بیشتر نقش واسطه‌گری را ایفا کردم به این صورت که محصولات کمتر شناخته‌شده جنوب کرمان را که از بوم این خطه بودند، به مردم دیگر نقاط ایران معرفی نمودم.

وی ادامه داد: به‌واسطه شغل همسرم به مدت ۵ سال در جنوب کرمان زندگی کردم، از همین رو با زنان محلی و هنرهای آن‌ها از نزدیک آشنا شدم و تلاش کردم هنرشان را به جامعه ایرانی نشان دهم.

 «موستوک» میان وعده معروف جنوب کرمان

کمالی یکی از محصولات جنوب را موستوک نام برد و گفت: این محصول که از خرمای جنوب مخلوط با ادویه‌ها و روغن‌های محلی درست و در برگ درخت نخل پیچیده می شود، میان وعده‌ای بسیار محبوب است که خوشبختانه اکنون در دیگر شهر‌های ایران شناخته شده است و بنده برای آولین بار این محصول را معرفی کردم.

فروش برای کسانی که به بازارهای محلی دسترسی نداشتند را شروع کردم

این فعال اجتماعی اذعان کرد: ارتباط با صنایع و تولیدکنندگان خانگی برقرار کردم و بعد از آسیب‌شناسی با استفاده از ارتباطات و حضور فعالم در فرآیند صنایع‌دستی و محصولات خانگی به موفقیت خوبی دست‌یابم و در مرحله بعد به طراحی، اجرای برنامه  تسهیل‌گری فروش با استفاده از بسته‌بندی برندینگ،  فروش در بازارهایی که افراد محلی به آن دسترسی نداشتند را در برنامه کاری خود قراردادم.

وی تاکید کرد: در مرحله بعد یک حجره در بازار قلعه محمود به عنوان بازارچه دائمی در راستای اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و پشتیبانی از تولید تا فروش را اجاره کردم و برای گسترش بیشتر شناخت محصولات اقدام به اتصال عملیاتی با بازارهای بین‌المللی کرده و در نمایشگاه‌های شهرستانی و بین‌المللی حضوری پررنگ را به نمایش گذاشتم.

کمالی ادامه داد: به علت فعالیت قانونی و پذیرش بازار به دلیل نیاز به عقد قرارداد و فعالیت در بازارها با وسعت بیشتر اقدام به ثبت شرکت و ایجاد شخصیت حقوقی کردم، ضمن اینکه برای شناخت بیشتر استان، تحقیق در مورد بهبود وضعیت اکوسیستم گردشگری استان کرمان با استفاده از ظرفیت تولیدات خانگی و توانمند‌سازی خانواده‌ها و استفاده از دانش تخصصی گردشگری را پی گرفتیم که موفقیت‌آمیز بود.

وی اذعان کرد: حتی در جنوب کرمان کارگاه خیاطی نیز راه‌اندازی کردم تا هنر سنتی را به علم امروزی ممزوج کرده و بازار را برای خرید این محصولات ترغیب کنم.

زن هسته خانواده است و باید جایگاه آن حفظ شود

این بانوی فعال در عرصه اقتصادی ادامه داد: زن هسته خانواده است و باید جایگاه آن حفظ شود و برای رشدش امکانات لازم باید به‌صورت عادلانه در همه مناطق اعم از کم برخوردار و محروم توزیع شود و صحبت‌های رهبری در مورد زن ایجاد انگیزه می‌کند، زیرا زن را  برای حرکت، در راستای مفید بودن و با ارزش بودن، ترغیب می‌کند، به نظرم رهبری با فعالیت‌های داوطلبانه زنان نیز خیلی موافق‌اند و این در کلامشان کاملاً ملموس است.

وی به چالش‌های پیش‌روی خود اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ما باید از جنوب خرید کنیم و گرمای این منطقه برای ما دردسر‌ساز است و به ماشین‌های یخچال دار نیاز داریم که متاسفانه هزینه‌های بالای حمل‌ونقل بیشترین چالش برای ما دارد که لازم است، این موانع برطرف شود و تدابیری برای آن اتخاذ شود، ناامیدی یکی از موانع مهم تولیدکننده است، سعی کردیم با حرکت جهادی خود امید را در دل‌ها زنده نگه‌داریم.

زنان جنوب کرمان محروم اما غنی از استعداد ذاتی

کمالی زنان جنوب کرمان را محروم اما زنانی پرکار با انگیزه با استعدادهای ارزشمند عنوان کرد و گفت: متاسفانه به علت نبود امکانات و حمایت هنر و دست‌رنج آنها دیده نمی‌شود، اما آنقدر استعداد نهفته دارند که باید مانند گنج اکتشاف شوند و به منصه ظهور برسند.

این فعال اجتماعی به مدعای غربی های در خصوص شعارهای متنوع با عنوان انقلاب زنانه، گفت: کسی که بخواهد رشد کند راهش را  پیدا می‌کند و کسی که نخواهد بهانه‌اش را و صحبت کردند از پوشش یک موضوع حاشیه‌ای است، البته که زنان باحجاب و پوشش مناسب موفق‌تر هستند، اما آنچه مشهود است  باحجاب بودن و کار و تلاش کردن کمک می‌کند تا خودزن راحت باشد و کمتر مورد آزار قرار گیرد اما زنان جنوب در اوج گرمایی که در برخی مواقع طاقت فرسا پوشش زیبا و مناسبی دارند و این امر برایشان با گوشت و پوستشان عجین شده است.

کمالی تاکید کرد: در جنوب ایران زنان پوشش خود را با دست بافته‌ها و هنر زیبای خود ادغام کرده‌اند که هر بیننده ای را محسور می کند.

انتهای پیام/ طهماسبی

 




مادری را با فعالیت‌های اقتصادی ممزوج کرده‌ام

منبع:آرمـان
? مادری را با فعالیت‌های اقتصادی ممزوج کرده‌ام