ماجرای حمله سایبری به سایت شهرداری کرمان

شهردار کرمان گفت: حمله سایبری به سایت شهرداری از طرف یکی از شرکت‌های طراحی کننده سایت شهرداری صورت گرفته که این مسئله سهوی بوده و پس از پیگیری پلیس عامل آن شناسایی و اخراج شده است. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سعید شعرباف امروز در یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر کرمان اظهار کرد: […]


شهردار کرمان گفت: حمله سایبری به سایت شهرداری از طرف یکی از شرکت‌های طراحی کننده سایت شهرداری صورت گرفته که این مسئله سهوی بوده و پس از پیگیری پلیس عامل آن شناسایی و اخراج شده است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سعید شعرباف امروز در یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر کرمان اظهار کرد: چند ماه پیش از طرف یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که خود طراحی کننده سایت شهرداری بوده یک نفوذ به سامانه شهرداری صورت گرفته تا ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی سایت را شناسایی کند.

سعید شعرباف یادآور شد: این مشکل ۷ ماه توسط پلیس در حال پیگیری بود و در این مسئله یک عضو سازمان خطا کرده اما یک سازمان در قبال در آن مسوول است.

شهردار کرمان در ادامه با تاکید بر اختصاص ۱۰ میلیارد تومان جهت تهیه وسایل سرمایه‌ای مواکب اذعان کرد: کالاهای سرمایه‌ای مورد نیاز مواکب مانند آب سردکن و ماشین‌آلات هستند که برای برنامه‌های بعدی نیز می‌توان از آنان استفاده کرد و فقط یک سقف مخارج برای این هزینه‌کرد مواکب مشخص شود و به همین علت این مصوبه به جلسه شورا رسید‌ه است.

 حسین چناریان نیز افزود: بعد از این ماجرا پلیس فتا وارد عمل شده و این موضوع را پیگیری کرده و شرکت مربوطه نیز فرد متخلف را شناسایی و اخراج کرد و قرار شد این شرکت دانش‌بنیان خدماتی به شهرداری ارائه دارد و در ازای آن شهرداری از شکایت خود صرف نظر کند.

 محمود بابایی به عنوان مخالف، ادامه داد: زمان‌بندی این مسئله باید مشخص شود که چه زمان حمله صورت گرفته و در چه تاریخی پیگیری پلیس و اخراج فرد متخلف انجام شده است و این مسئله باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری می‌شد. 

نادری رئیس شورای شهر کرملن نیز در این خصوص گفت: فرد باید قبل از انجام این کار به شهرداری اطلاع‌رسانی می‌کرد و مجوزهای لازم را دریافت می‌کرد تا دچار چنین مشکلاتی نشود.  

به گزارش فارس، در این جلسه مصوب شد ۱۰ میلیارد تومان به مواکب مرز ریمدان که از طرف شهرداری در این مرز مستقر هستند، اختصاص یابد. 

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





ماجرای حمله سایبری به سایت شهرداری کرمان

منبع: فــارس
? ماجرای حمله سایبری به سایت شهرداری کرمان