لزوم نقش‌آفریی بخش خصوصی در تدوین آیین‌نامه مالیاتی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: خواستار این هستیم که بخش خصوصی در تدوین آیین‌نامه مالیاتی نقش و دخالت داشته باشد تا آیین‌نامه‌ها تعدیل شود و نظام دادرسی عادلانه‌ای داشته باشیم. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در نود و سومین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش […]


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: خواستار این هستیم که بخش خصوصی در تدوین آیین‌نامه مالیاتی نقش و دخالت داشته باشد تا آیین‌نامه‌ها تعدیل شود و نظام دادرسی عادلانه‌ای داشته باشیم.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در نود و سومین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزاری شد، اظهار داشت: نظام دادرسی مالیاتی از سازمان مالیاتی جدا شده که کمک بسیار بزرگی‌ست.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ادامه داد: خواستار این هستیم که بخش خصوصی در تدوین آیین‌نامه مالیاتی نقش و دخالت داشته باشد تا آیین‌نامه‌ها تعدیل شود و نظام دادرسی عادلانه‌ای داشته باشیم.

وی بیان داشت: با برگزاری دوره‌های آموزش و همچنین تنوع‌بخشی به‌دنبال رسیدگی قوی و عادلانه به مسائل بخش خصوصی هستیم تا بخش خصوصی احساس کند، مسائل در سیستم عادلانه‌ای مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سهم مالیات کرمان باید بازنگری شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی برای استان کرمان ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است که ۱۱۲ درصد عملکرد طی ۹ ماهه نخست سال جاری داشته‌ایم و ۵۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

صادق سلطانی‌نژاد ادامه داد: اگر تهران را در نظر نگیریم، استان کرمان بیشترین مالیات مصوب را در سال جاری داشته است و سهمیه مالیات استان کرمان در مقایسه با استان‌های دارای اقتصادهای بزرگتر نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مازاد درآمد نیز استان دوم در سطح کشور هستیم، ابراز داشت: از سال ۱۴۰۰ با وجود اینکه میانگین رشد افزایش درآمدهای کشور حدود ۶۲ درصد بود اما در سال ۱۴۰۱ رشد ۱۲۸ درصدی در کرمان اتفاق افتاد در حالی که پایه‌های مالیاتی و یا عنوان مالیاتی اضافه نشد، اما مازاد درآمد بالا موجب شد پایه مالیاتی استان در سال بعد قرار بگیرد و از پایه‌های درست فاصله بگیریم.

سلطانی‌نژاد اظهار داشت: در کرمان تلاش شد تا رقم مالیات استان را در سال جاری کمتر از میانگین کشور مصوب کنیم تا بتوانیم به‌تناسب در سال‌های بعد آثار منفی که بر اقتصاد استان داشته است را کاهش دهیم.

وی درآمدهای عمومی استان کرمان را بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: سهم مشاغل در پرداخت مالیات نیز ۳ درصد و برابر با ۸۲۲ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان ادامه داد: با تاکید استاندار کرمان تمام مولفه‌هایی که مانع توسعه و بهبود فضای کسب و کار می‌شود را بررسی می‌کنیم و اتاق بازرگانی استان در این زمینه به ما کمک می‌کند.

سلطانی‌نژاد همچنین افزایش رتبه فضای کسب و کار کرمان از ۳۱ به ۱۲ را نتیجه همکاری و هم‌افزایی تیم اقتصادی استان برشمرد.

حضور نمایندگان دستگاه قضا در ۲۵ اداره

در عین حال رئیس کل دادگستری استان کرمان در سخنانی گفت: دستگاه قضایی در ۲۵ اداره نماینده دارد و قاضی با وجود دریافت نظرات اما به عنوان یک مرجع مستقل، انشای رای می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی بیان داشت: اگر می‌خواهید عدالت در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی اجرا شود باید مسؤولیت رای را به قاضی و یا نماینده دادگستری داده شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش





لزوم نقش‌آفریی بخش خصوصی در تدوین آیین‌نامه مالیاتی

منبع: فــارس
? لزوم نقش‌آفریی بخش خصوصی در تدوین آیین‌نامه مالیاتی